Hallottam egy interjút Erdélyi Péterrel, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnökével. Itthon a válság előtt, amikor alacsony kezdőrészlettel vagy akár nulla indulóval is lehetett autót hitelezni, tehát mesterségesen fújták fel a piacot, évi 200 000 autót adtak el. 2010-ben ez a szám kevesebb mint 44 000 volt. Az is érdekes, hogy ennek 65%-a céges beszerzés, a magáneladások még jobban visszaestek. 1100 márkakereskedőből 850 maradt, ezek jó része is vegetál, általában a jól futó szervizek tartják csak életben őket. Erdélyi szerint 130-140 000 a magyar piac reális felvevőképessége, ezt egyébként a fennmaradt márkakereskedői hálózat könnyedén kiszolgálja.
Én azt nem értem, miért akkora baj, mármint globálisan szemlélve, hogy ilyen kevés autót adnak el? Tényleg akkora probléma, hogy elöregedett az autóparkunk? Szerintem maximum az autók biztonsága miatt, egyszerűen nem hiszem el, hogy környezetvédelmi szempontból nem károsabb a sok új és fiatalon lecserélt autó legyártása, mint amennyivel azok gazdaságosabban üzemelnek.
Hogy jön ide a műfenyő? Csak érintőlegesen. 2007 karácsonya óta műfenyőnk van. A lányok is megértették, hogy a Jézuska ezt azért hozta, mert nem akart kivágni egy újabb fenyőt (arra egyelőre nem tértünk ki, hogy jó megúszni a szenteste előtti fenyőfa-vadászatot). Erre idén először azt hallottam a rádióban, hogy a műfenyő tulajdonképpen károsabb a környezetre, mint egy igazi, amit eleve karácsonyfának nevelnek és helyére rögtön újat ültetnek. Hát egy alkalmat számítva talán még igaz is lehet, na de minden évben elautózni a fenyőért, amit valaki odaszállított, majd a végén elszállít, feldolgoz... szóval itt rengeteg energia megy el, a mű meg 4 éve csendben van és várja az évi 14 napos szereplését.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése