Hogy állnak a mentési munkálatok, mikor szabadítják ki és hogyan? A mentést a Titan Salvage cég végzi, a Costa Concordia elszállítása kiemelt projektjük.
Először stabilizálják (kikötik és ékelik) a roncsot, utána olyan alapot építenek a víz alatt, amire rá tudják majd ültetni a hajót, végül ráfordítják és hatalmas tartályok segítségével elúsztatják. Részletes leírás ITT található.
Nem mondanak konkrét határidőt, valószínűleg idén nyár végére fejezik be a munkálatokat. Jelenleg éjjel-nappal 400 ember dolgozik a 400 millió dollár (!) összköltségű mentésen. Nem egyszerű mérnöki feladat, ez már a Costa Concordia 2100 tonnányi üzemanyagának kiszivattyúzásakor is kiderült; akkor a szivattyúzással párhuzamosan kellett tengervízzel elárasztani a tartályokat, hogy a hajó egyensúlyban maradjon.
Ahogy a háborúk is felgyorsították például a térképezés, távérzékelés fejlődését, úgy járul hozzá egy ilyen katasztrófa is a hajózás biztonságának növeléséhez és adott esetben új technológiák fejlesztéséhez. Amilyen buta apróság okozta a balesetet, annyira szép mérnöki feladat a mentés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése