2014. június 5., csütörtök

Normandia - épületek

Csövek a falon kívül.
Downing street 10. őrzése. Épp volt aki utazó sárga gumikacsát fotózott, de az őr nem vette a kezébe (azért nevetett a kérésen :)
A Szilánk Londonban. A katyvasz része.
Londonban épül az új Amkell falva.
Stan és Pan.
Kis utca.
 
Harrod's.
 
Londonnak is kellett egy Flatiron building.
Ez a Subway nem az a Subway.
Atomium motorizált folyosó.
És a -zálatlan verzió.
 
Felkészítik a nagyérdeműt.
 
Jó a kilátás is belőlük.

A World Market az Atomium tetejéről régen...
 
...és ma.
 
Kölnhöz közelítve. Atom ugye nem lehet...
 Ott lenn nem gondolnám, hogy az ott fent, ekkora.
Végül csak ráfért egy függőleges panorámaképre a dóm is. Kukucs :)
Hogyan retusáljuk le a fát?
Így.
 
Strasbourg közelről.
Normandia távolról.
Strasbourg, vékony kőpálcák.
Strasbourg. Régi és új.
Ilyen lesz az új út a Mont Saint-Michel-hez.
Itt tart az építkezés.
Nemzetközi vágányok a St. Pancrason.
Nem sajnálnám annyira, mint a Madárfészket Pekingben.

2014. június 4., szerda

Normandia - autók

Mind Franciaország, mind Anglia sokkal előttünk jár autós kultúrában. Ez nem pénz kérdése, nem arról van szó, hogy milyen szuper új autók vannak az utakon, akkor az Egyesült Arab Emírségek is elöl lenne. Az ország autógyártási hagyománya, annak tisztelete tükröződik a szép állapotú régi autókban, hagyományos formákban, autókedvelőknek ezek az országok (Olaszország és USA is!) nagyon jó terep, mindig van látnivaló :)
Menő rendszám Range Rover-en.
Menő rendszám Rolls Royce-on.
Régebbi Rolls-on is lehet menő rendszám.
Na jó, ennél menőbb rendszám már nem lehet Rolls-on! :)
Youtube-on videó, ahogy Bernie Ecclestone lánya Rolls-Royce, Lamborghini és Range Rover konvojjal megy vásárolni:
Namost ebbe a konvojba mi is belefutottunk, fene a jó dolgukat :)
 
Mikor lesz nálunk egy vasútállomás olyan színvonalú, hogy elegáns Hotel/étterem lehet a szomszédságában?
 
A londoni buszok jelentős része már korszerű, sok hibrid is akad köztük.
De azért ez a kedvenc, még látni egy-kettőt belőle:
 
Ha már hibrid, mi is egy hibriddel voltunk, anyum Priusával. Hármunknak kényelmes volt, jól fogyasztott és végre látott német autópályát is :) 4359 km, 5.4 literes átlagfogyasztás, 92 km/h-s átlagsebesség:
 
Cascade:
Egész simán megy eddig, aztán leszabályoz, még a fordulat is visszaesik picit, amint eléri a 194-et:
 
 
Vissza Franciaországba. Az évfordulóra készülődve elárasztják a katonai veteránautók a környéket:
 
 
 
De nem csak katonai veteránokból találni szépet. A DS ráadásul eladó!

2014. június 3., kedd

Normandia 6.

Biztos sokan fiatalabbnak gondolják, pedig az Atomium az 1958-as világkiállítás fő látványossága volt; ma is impozáns kívül-belül. A világkiállítás területén még a kínai és japán pavilont néztük meg kívülről, remélhetőleg nem hagyják őket leromlani. Innen a belvárosba mentünk, Grand-Place, csokoládé boltok és manufaktúrák, Manneken Pis és kagylós ebéd. Valamivel 4 után már Kölnben voltunk, a Kölni dómba menet megálltunk a Kölni víz háznál, a dóm után helyi Kölsch sör, sült kolbász.
Fényfolyosók.
Először hiperűrsebességgel a tetejére, aztán vissza és gyalog vissza a közepéig.
Atomium számokban.
Kínai pavilon, szép állapotban.
A japán pavilon. Kicsit mintha el lenne hanyagolva.
 Grand-Place.
 
 
Manneken Pis. Az ez előtti tömeg emlékeztet csak Londonra, amúgy Brüsszelben még nyugi van.
Halleves, kagyló, gofri.
Kölni víz - 4711 - Glockengasse 6.
Kölni dóm.