2014. december 14., vasárnap

For Some Inexplicable Reason

Csak a szalagcímeket olvastam a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmről, akármilyen spoilermentes kritika is spoileres valamennyire, a film hangulatát felvenni is érdekesebb a moziban. Csak jó hírek, az IMDB-n jelenleg 8.6-on áll, magyar mozifilm, hajrá!  Úgyhogy aki még nem látta, ne olvasson tovább és rendeljen egy mozijegyet! Ha már rendelés: vettem már online mozijegyet, kinyomtattam, működik. Most telefonon vettem és töltöttem le a jegyet, de végül annyi előnye maradt, hogy előre kiválaszthattam a helyet, ugyanis a parkolócetli miatt mindenképp be kell állni a sorba. Ez persze gyorsabb, mint jegyet venni, de a büfében az online jegy kuponkódját legalább egy percig bogarászta a lány a telefonomról. Amúgy 100 forint az online jeggyel a büfékedvezmény, de felszámolnak az online rendelésért jegyenként 40 forint szolgáltatási díjat. Valamit még mindig nagyon nem értenek az online szolgáltatások területén...
Szóval a film. Már elég kis teremben megy, viszont elég sokan voltak, ami meglepő volt, hogy többnyire idősebb korosztály. Sokkal kevesebb volt a popcorn zaj és előtte a Dumb és Dumber kettyó trailerén sem volt nevetés.
A film alatt végig angol felirat megy, ami engem zavar, egy-egy érdekesebb kifejezésnél egyszerűen érdekelt a fordítás és ha pillanatokra is, de elvonta a figyelmem. A film értéke szerintem a valósághűség, vagyis inkább a tengődő majdnem 30-as furagyerek budapesti valósága. Semmi nincs felpolírozva, de a nyomor sincs túltolva. Vannak olyan hangulati elemek, amiket nagyon jól megfog; gyerekkori trauma, idióták a villamoson, félelem az ellenőrtől, kocsmázás és utána az osztozkodás, az elképzelt meglepetés és koppanás. Vannak abszurd részek (hányás feltakarítása a nagy családi ünneplésben) és olyan kétségkívül vicces és ütős megnyilatkozások, amiket nem várnánk az addig felépített karaktertől (menekülés a félmeztelen csajtól). A portugál résztől is többet vártam, az elbírt volna még vagy 10 percet, de a főszereplő, a szülei és a csajok visznek mindent. Igazából a barátokkal sincs baj, abszolút valósághűek, lehet, hogy csak beégett a filmes klisé, hogy a főszereplő barátai sokkal harsányabban mutatják be akár a nagymenőt, akár a lúzert. Ja, és a leszámolás a gyerekkori traumával és a szerencsétlen pofon Amigó Dávidnak szintén ütős lett :)
Aki elolvasta annak ellenére, hogy nem látta, remélem kedvet kapott, nem fog unatkozni és picit másfajta élményt kap, mint más, most futó mozin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése