2015. május 11., hétfő

agyhalál

Tavaly ősszel meguntam a döglődő hátsó Deore váltómat, lépjünk egyet inkább oldalirányba, lecseréltem egy belépő szintű, 8 sebességes Sturmey Archer agyváltóra. Érezhetően nagyobb az ellenállása, valamint nem szereti a tekerés közbeni váltást, ráadásul racsnis kerepelése van az egyes fokozat kivételével mindenhol. De a városban a 8 fokozat a nagy áttétel átfogásnak köszönhetően mindenhol elég (a 8-ast max. lejtőn tudom kiforgatni, az 1-essel még fel tudok menni a környék meredekebb utcáin), lehet álló helyzetben is váltani és nem igényel állítást, ha bekattan akkor bekattan és kész. És állítólag 10 évre elfelejthetem a szervizt.
Ősszel csak pár hetet használtam, novemberben leraktam a bringát, majd tavasszal szintén csak pár hetet használhattam (március közepétől bringázom), mert április közepén egy emelkedőn felfelé egy kattanás, onnantól pár fokozatban akadt, óvatosan elgurultam vele a szervizbe. Szétszedték, egy fog eltört, a letört darab akasztotta a fokozatokat. Kiküldték a fotót a központba, a Sturmey majd eldönti, hogy csak ezt a kereket cseréli vagy az egész váltót. Lehet használni, de sokkal érzékenyebb, sokszor "két fokozat közé vált", néha finoman kattan. Amikor vettem, gondolkodtam, kinek érheti meg egy Rohloff a Sturmey többszörös áráért. Most már sejtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése