Vízerőműveknél elég általános, hogy éjszaka, amikor amúgy kárba veszne, a termelt energiával szivattyúznak fel vizet magas ponton lévő tárolóba, melyet aztán csúcsidőben generátorokat meghajtva leeresztenek. Elkészült ennek a víz nélküli, sínes koncepciója, az ARES (a videó röviden elmagyarázza).
Persze hasonló a helyzet, mint a hibridautóknál, fékezésnél a rekuperációs veszteség miatt csak 20-40% hatásfokkal termeljük vissza az energiát, itt is villanymotorok működnek a saját veszteségeikkel, súrlódást kell legyőzni, amortizálódik az infrastruktúra, ennek ellenére klassz ötlet az energiát gravitációban tárolni. Ja, és akkor miért nem a vizes megoldás? ARES-ék azt mondják, a víztárolós megoldás 60%-áért felépíthető a sínes rendszer.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése