2019. szeptember 8., vasárnap

használt autó vásárlás. így ne?

Eleve viszonylag ritka modellt kerestem (A4 cabrio), azon belül is csak egy külső szín (fekete) és egy belső színösszeállítás (fekete bőr, sötét fabetéttel) tetszett, csak benzines, lehetőleg V6, így az itthoni kínálat eléggé elszűkült. Lehetett volna persze neppert megbízni, hogy hozzon kintről, de Németországban se sok eladó példány van ilyen paraméterekkel, meg valahogy idegenkedtem attól, hogy bele se szagoljak a vétel előtt. Tavaly is volt már egy ilyen kattanásom, akkor a Saab cabriókkal együtt kezdtem nézni az Audikat, így jól emlékeztem a debreceni autóra, ami képeken nagyon jól nézett ki, nagy motor, automata, sok extra, ideális színösszeállítás. Akkor a kínálat legdrágábbikja volt, amikor idén nyáron kezdtem ismét nézelődni, egy ideig fel se merült benne, hogy megnézzem; legalább egy éve hirdetik, azóta már 30%-ot esett az ára és mégsem kelt el, nem jó jel.
Bálinttal megnéztünk egy nyíregyházi kéziváltóst, egy budapesti automatát magánszemélytől, egyik sem volt ideális, mégis el kéne ugrani Debrecenbe! Elmentünk és tetszett. A futásteljesítmény hihető, szép a belseje, nyílik a tető, jó a hangja, jön-megy-kanyarodik-megáll. Viszont nem indul magától, 2 gumiját is fel kell fújni, hogy egyáltalán kipróbáljuk, egyébként is repedezettek, nem alkalmasak közlekedésre. Ja, műszaki sincs rajta és hiába esett 30%-ot az ára, még most is csak átlagosnak mondható az itthoni kínálatban. Járt mellé egy cetli is, hogy a szomszéd szerviz szerint mi kell a műszakihoz; nos, nem csak a 4 gumit kell cserélni, fékcsövek és futómű alkatrészek szerepeltek a listán. JSZP lekérdezés alapján lefoglalás hatálya alatt, vagy valami ilyesmi. Telefon Debrecenbe, ezt oldják meg, súlyadó hátralék nem volt átvezetve, végül megoldották.
Itthon számolgatás, a Debrecenben ismeretlen helyen szereltetni és műszakiztatni lehetőség kihúzva, hozzuk haza, legyen ismerős szerelő, akivel mindent pontosan megbeszélhetünk. Tréleres 80-90 körül hozná haza, nem hangzik túl jól, pláne, hogy nekem is le kell utazni akár vele vagy külön. Öcsém barátjának tippje, miért nem bérelek én trélert és hozom én haza? Ok, az első tipp a közelben, Pilisvörösváron a Pilisrent, van is egy Iveco trélerük, ami szerintük simán elbírja az 1.7 tonnás Audit. Papíron nem, mert úgy csak 1.3 tonnát szállíthat, de "itthon úgysem ellenőriznek, nem kapnak el". A trailer 18e naponta, 2e a hozzájárulás az autópályamatricához, 400km felett km-enként 20 forint, gyors fejszámolás, ez kijön 50 alatt és micsoda kaland! Pláne, hogy elkaphatnak a túlsúllyal...
Csütörtökön zárás előtt elhoztam, itthon majdnem lezúztam a kertkaput, kétszer is, hosszú, a nagy hátsó túlnyúlás miatt nagyot kaszál és persze az egészet vezetni olyan, mint egy teherautót. Pénteken korán reggel útnak indultunk Bálinttal, a kölcsönző szerint 100-110-es tempót szereti, ez igaznak bizonyult, 9 körül Debrencebe értünk. Autó saját lábán feláll a platóra, 20 perc alatt lespaniferezem az összes kereket (most már csak 5 perc kellene, eltelt kis ideg, míg rájöttem, hogy működik, hogy oldható stb.), papírmunka és irány haza. A teher nem sokat jelent autópályán, finomanbban rugózik és még gyengébben gyorsul-lassul, ennyi. Korlátjavítás miatt araszolás Bag környékén, az M0-án valami nagy kóc van, Waze is jelzi, rádió is félóránként bemondja, így hiszek a navinak és a városon keresztül megyünk Törökbálintra, a szervizbe. A városon belül a Waze nem tudja, hogy egy 6-7 méteres 4 tonnás szerelvénnyel nagyunk, így mindenféle kis utcánkon keresztül navigál, de végül mindenhol beengednek :) 3 óra előtt elérjük a szervizt, zárás előtt viszaadjuk a trélert, nagy kaland volt, pipa.
A következő napokban egy nekem tetsző felni garnitúra egy fanatikustól (karcmentes felnik, ráadásul nem a gumikra írta rá, hogy hol voltak, hanem papírra a csavarlyukakba betömködve), szerviz (fél futómű csere, fékcsövek, olaj- és szűrők cseréje, klíma javítás), eredetiségvizsgálat, átírás. Következő lépés a hátsó üveg ragasztása, csak alul kapcsolódik már a ponyvához, van specialista, aranyáron és sok idő alatt, de javítható.
Aztán már csak használni kell, kiderül-e valami a motorról, váltóról.
Eddig csak a környéken használtuk, de óriási élmény vele minden méter, Nem csak sofőrnek, utasnak is, ez a lényege!
 Egyik legfőbb ok, amiért ezt választottam: a szép belső.
 Beázik a hátsó szélvédő.
Minimum egy évet állt ebben a kereskedésben is, a JSZP alapján többet is máshol.
 19-es felnik, khmm...
Aham, szóval ezzel kellene értemennünk.
A kertbe befért. Vazelinnel.
Kora reggeli indulás.
Mondom, korán volt :)
Amikor érte mentünk. A bő egy év az aszfalton is meglátszik.
Végre tréleren.
Első megálló még Hajdúböszörménynél, hotdog.
Útközben.
 Végre lent a trélerről, ismét legalitásban.
Végre leadtuk a trélert, várjuk Dénest Vörösváron, hogy jöjjön értünk.
 Már itthon leszervizelve. Jólkinéz :)
 Ideális garázs lenne egy 911 cabrio és egy Tesla Model S, ez egy közbenső lépés :)
 
Csak alul tart már a ragasztás, specialistáért kiált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése