2011. november 18., péntek

Zágráb

Édesapám szólt egy hónapja, hogy Zágrábban lesz dolga, nincs-e kedvem elkísérni? Mondtam, dehogynem, sőt, vinném az egész családot! Közben voltunk Pécsen, télre fordult az időjárás és rájöttünk, hogy talán nem is olyan jó ötlet Bálintot is elráncigálni ilyen viszonylag hosszú útra. Felszabadult két hely, hétfőn eldöntöttük, hogy akkor öcsém gyerekeit viszem, a 7 személyes kocsiban hatan férünk el kényelmesen ha csomagokat is viszünk pár éjszakára.
Eljött hát a nap, első alkalommal lógnak úgy a suliból, hogy nem betegek. Reggel minden simán ment, igaz 20 percet veszítettünk az én hülyeségem miatt, otthon hagytam a héten korábban vásárolt Kunát, szerencsére már Budakeszin eszembe jutott. Az út simán ment, nagy köd volt, de gyenge a forgalom, a gyerekek mesét néztek a fejtámla monitorokon (aki szerint lehet 4 órán keresztül mondókázni és barkochbázni, az monnyon le :)) és végül a határőr se fordított vissza az autó meghatalmazása hiányában, csak tartott egy 2 perces tájékoztatót (pedig a "Máskor ne felejtsék el!" csak 2 másodperc lett volna).
A szállodát könnyen megtaláltunk, a fejtámlamonitor feltalálója mellett a navigációs rendszerek atyjának nevét is hálával emlegethetjük. A szoba még nem volt kész, leraktuk a cuccokat és besétáltunk a városba.
Jelasics (délre néz) szobránál:
A Mária Mennybemenetele Székesegyház:
Be is mentünk:

A Jelasics térre a piacon keresztül mentünk.
Ebédre hot-dog, kolbász:

Siklóval mentünk fel a Szent Márk térre:

Szent Márk templom:
A kőkapunál:
A hotel előtti Zrinjevac parkban:
Hungarikumba is botlottunk a piacnál:
Minden nagyon közel van egymáshoz, ezt a kört 2 óra alatt tettük meg úgy, hogy a gyerekekkel nem lehet nagyon rohanni. Jó volt elfoglalni a szobát, 2 óra pont elég a gyerekeknek ilyen hidegben.
2 óra szusszanás után ismét nyakunkba vettük a várost, a hotelben kapott turista térképen immár a nagyobb kört tettük meg, de egyre hidegebb volt, úgyhogy egy játékboltban melegedtünk fel testben és (gyerek)lélekben. Este a Tkalciceva utcába mentünk, ott van sok étterem, kiülős kávézó, szórakozóhely. Eléggé bekorlátozza az étterem választást, hogy csendes legyen, ne legyen zsúfolt és füstös, de végül megvacsoráztunk (felejthető, kivéve a zagorska levesem) és idén már sokadszor ismét kijelentették, hogy ez életük legjobb napja :)