2012. október 6., szombat

Kiva 100%

Kb. egy hete a Kiva jelezte, hogy a Mariposa csoport Bolíviából visszafizette a $25-t, amit kölcsönadtam még az év elején:
Mariposas De Collpani Group
Bolivia  |  General Store
You Loaned:$25.00
Newly Repaid:$4.17
Total Repaid So Far:$25.00 (100.00% of your loan)
Repayment Status: Paid back


Így Tendwan Kaigil után kettőből kettő, hurrá, 100%-os vagyok, javítottam a Kiva statisztikáját is és picit én is hozzájárulhattam a vállalkozások sikeréhez.
Újabb kihelyezés után kutatva azért meg kell állapítanom, hogy bizony alaposan szűröm, kinek kölcsönöznék. Nem látom sok értelmét egy taxisnak adni üzemanyagra vagy egy boltosnak adni termékek vásárlására. Szerintem valamiféle fejlődésbe, új út keresésébe érdemes fektetni. Ne halat vegyünk a rászorulónak, hanem tanítsuk meg halászni, ugye. Számomra ugyanez a kategória az oktatás is, majdnem sikerült Mufeeda-nak Jordániában hozzájárulni az egyetemi tandíjához, de végül lecsúsztam róla. Viszont rátaláltam Numonjon-ra Tadzsikisztánban, aki szintén a tandíjához kér támogatást, összesen $350-et és 2 év alatt fizetné vissza.

Ezúttal bővítem a portfólióm (+$25), és Numonjon tandíjának támogatása mellett a halas hasonlatomhoz kapcsolódva járulok hozzá Julio Cesar (El Salvador) vállalkozásához, aki halászhálókat és egyéb felszereléseket vásárolna $500 értékben, amit 1 év alatt fizetne vissza.
Továbbra is remek módszernek tartom, evvel olyan is tud segíteni, aki maga nem tud túl sok pénzt nélkülözni, de kölcsönadni 1-2 évre igen. A Kiva által javasolt 15%-os adományt is elfogadhatónak tartom és őszintén szurkolok nekik, hogy minél többet, minél hatékonyabban segíthessenek!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése