2013. augusztus 31., szombat

200 km futás egy hónapban

Júniusban vége szakadt a tavaszi foci szezonnak, ismét a futásra koncentráltam, júniusban még csak 62 km-t, júliusban már 95-öt, míg augusztusban rekordot döntöttem 200 km-el. Igen, pont ennyivel, ma az utolsó pár métert már inkább sétáltam, a 200 jobban néz ki, mint a 201 (amikor Wilt Chamberlain beállította az egy mérkőzésen 100 kosaras rekordját, utána szinte már csak állt a pályán, a 100 neki is jobban tetszett, mint a 102). 22-én lecseréltem az eddigi futócipőmet (melyet 2 éve vettem és bőven kiszolgált, kb. 1500 km-t futottam benne), mi másra, mint egy új Structure Triax-ra (pontosabban Structure+ 16 Nike Zoom), ez támasztja meg legjobban a lábam (a LunarGlide és LunarEclipse is belső támaszos, de közel sem olyan masszívak, mint a Structure). Amúgy havi 200 km-el a futás már nem is olyan olcsó sport, egy ilyen 30-35e forintos cipő az én súlyommal max. 4-5 hónapot bír ki, utána már rohamosan veszít rugalmasságából.
 
Caplatós hétköznapokon egy LunarGlide-ot hordok, ez is megérett már a cserére, de nem találtam megfelelő kinézetűt (Pegasusból van, ami tetszik, de azt kb. fél év alatt félrekoptatnám).
Szóval a futás. Haruki középkorú kocamaratonosként havi 250-300-at futott, ez azért elég soknak tűnik, még a maratoni felkészülés ökölszabálya is csak heti egy maratonnyi távot mond a verseny előtti hetekben. A 200-hoz majdnem minden nap futnom kellett, csak hét napot hagytam ki, viszont egyszer egy nap kétszer is futottam. Általában a 8 km-es körömre mentem, de néha volt 1-1 hosszabb is.
 
Korábban igyekeztem legalább két futós nap után egy pihenőnapot tartani, érdekes tapasztalat tehát, hogy ment a fokozottabb terhelés és nem fájnak az ízületeim (persze lehet, hogy 50 éves koromban majd bottal járok). De hogy csinálja Haruki? A 250-300 elég durván hangzik, persze ő nem 110 kiló. Ha már testsúly: másfél éve 120 felett voltam (mért alattam 123-at is a mérleg), kb. egy év alatt leadtam kb. 15 kilót, amit tartottam is, az augusztusnak is 108 kilóval indultam neki. Futás majdnem minden nap, közben egy Balatoni egész napos bringázás és mi történt? Híztam 2 kilót, pff... Augusztus 1-től Réka dolgozik, azóta itthon vagyok a gyerekekkel, úgy látszik, hiába a koncentrált sport, összességében mégsem mozgok annyival többet, mint amennyivel többet vagyok a konyhában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése