2013. november 14., csütörtök

Rekordveszteségek egy-egy autómodellen


Ahogy a viccben a boltos abból élt, hogy hétvégén nem nyitott ki, az autóiparban is vannak furcsaságok, ezúttal egy Autocar cikkből szemezgetek.
Az nem annyira meglepő, hogy a Volkswagen csoport minden egyes Bugatti Veyron-on 1.4 milliárd (!) forintot veszített, az már inkább, hogy a Daimler minden egyes kétüléses Smart-on 1.4 millió forint veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Szintén nem annyira meglepő, hogy egy eladott VW Phaeton-on kb. 8 milliót bukott a gyár, de a minden egyes Fiat Stilo-n vesztett 800 000 forint összességében bő 600 milliárdos veszteséget okozott az amúgy sem szárnyaló Fiatnak.
A képlet nem egyszerű, hiszen egy modellbe ölt fejlesztési költségek más modelleknél is hasznosíthatók, a Veyronnal soha nem akartak közvetlen hasznot (eredetileg sokkal kevesebbet terveztek gyártani), az csak a VW csoport erődemonstrációja, ahogy a Phaeton is arra jó, hogy a leendő Passat tulajdonosok bizalmát erősítsék a márkában. Ennek hatása pedig nehezen mérhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése