2012. február 15., szerda

MUC? Ne!

Biztos van aki már tavaly látta, hogy csődbe megy a Malév, én január 12-én foglaltam és rá pár nappal meg is vettem 2 jegyet Párizsba. Épp Balatonon voltam, amikor kiderült, hogy a Malév leállt, gyorsan keresni kellett alternatívát, délelőtt még volt pár szabad hely a hasonló időben induló és érkező Air France-re, de elég drágán. Végül féláron egy Lufthansára foglaltam, át kell szállni, de egye fene, legalább jó áron van. 30-40 perc bőven elég átszállásra Münchenben még ha betonra is szállítanak ki, de télen itt az időjárás sokszor közbeszól, 2004-ben itt lekéstem a washingtoni járatot, végül át tudtam rakatni a jegyet egy new york-i gépre, de a bőröndöm ezt az akciót nem tudta lekövetni. Jó pont a Lufthansánál, hogy arra a pár napra fizette a ruházkodásom. Visszatérve a mostani útra, minden rendben indult, egy barátommal utaztam, időben kiértünk, a Malév csődje óta kongó terminálon ittunk egy sört.


Aztán még kettőt, mert a gépünk késve indult. Münchenben természetesen lekéstük a csatlakozást, így nem tudtunk elmenni a 19:15-ös járattal, de kaptunk jegyet a 21:05-ösre. Amiről kiderült, hogy 21:50-kor indul. Amiről a gépen kiderült, hogy még több mint egy órát várakoztatnak a kifutón, meg jégtelenítik meg ilyesmi. Végül éjjel 1-kor érkeztünk Párizsba, plusz 5 fok, semmi forgalom, a taxi fél óra alatt átröppentett a város másik végében lévő szállodába, ki tudtuk aludni magunkat. Olaszországban és Franciaországban a látnivalókon kívül az országok gasztronómiája tetszik. Egy vajas bagettes reggeli külön élmény, ahogy azt is megtudtam, hogy a szték véresen az bleu. Nagyon bleu, összesen talán 20 másodpercig kérgesítik, belül nyers és nagyon finom.
Összesen 1 óra szabadidőnk volt a keddi vacsora előtt, akkor is könyvesboltot kerestünk, de azért látnivalót is spottoltunk :)
Bocs a telefonos képekért :) Szerda reggel kaptuk a híreket, hogy számos járatot töröltek a budapesti és müncheni reptéren. Délelőtt 10-kor már a 18 órás járat mellé is oda volt írva, hogy cancelled. Jól indult... végül időben kiértünk, a korábbi törölt járatok miatt már mindkét gép tele volt, de kellemes meglepetésünkre időben indult. Münchenben ért a másik meglepetés, azt is elindítják! Jött persze a müncheni fóbiás jegesedésmentesítés (vajon milyen csatornarendszere lehet ennek a deicing zone-nak a napi több köbméter jégoldó elvezetésére?), de 40 perc késéssel felszálltunk.
Ott a középső ülésen, mellettem egy még nagyobb pacákkal, kezdődő náthával, kialvatlanul azt gondoltam, soha többet MUC. De ha azt nézem, hogy kettőnknek 100e forinttal olcsóbb volt, akkor talán még a be nem tervezett reptéri vacsora és taxi ellenére is megérte ez a kis kellemetlenség. Már csak a Malév jegyekre kifizetett summát kell valahogy visszaszerezni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése