2012. március 17., szombat

KIVA repayment

Tavaly októberben írtam a KIVA-ról. Ma kaptam az emailt, hogy Tendwan Kaigil visszafizette a kölcsönt. Úgy látszik meg tudta venni a birkáit és bejött az üzlet, mert az én 25 dolláromon kívül a másik 525-öt is visszafizette. Eddig is hittem a Kiva-ban, de jó érzés személyesen megtapasztalni, hogy működik.
Mivel továbbra is nélkülözni tudom ezt az összeget, utánanéztem, kinek adjam a Kiva-n keresztül (re-lend). Így bonyolódtam majdnem iraki olajbizniszbe, Walaa, egy 22 éves iraki srác igényel 2400 dollárt, hogy az olajcsere szervizét felújíthassa. A Kiva-ra felrakott képén kitakarta az arcát, így nem őt választottam. Ezúttal egy bolíviai csoportnak adtam az adományt (group loan), a Mariposas De Collpani (Collpani pillangói) csoport 8 hölgyből áll (Sonia, Simona Catalina, Amalia, Rosmery, Celia, Wilma, Yhennifer, Hilda), árulnak ruhától kezdve sült krumplin keresztül kávéig mindent. A leírásból úgy tűnik, hogy a pénzből (összesen 4650 dollár) a csoportvezető Sonia boltjába (La Paz-ban) vesznek bútorokat és egyéb felszereléseket, 7 hónap alatt akarják visszafizetni a kölcsönt. Hajrá mariposas :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése