2011. október 3., hétfő

KIVA

Nagy alapítványokat támogatni elég személytelen, ráadásul átláthatatlan, hogy mire megy a pénz (pl. mennyi megy el reklámra?), meg hát először a gyereknek legyen új cipő és bicikli, ugye. Ráakadtam a Kiva-ra; nem csak adakozással lehet segíteni, hanem kölcsönnel is. A Kiva ezt összefogja, rajta keresztül kereshetünk kölcsönt igénylőket, összegyűjtik sok kicsiből az adott összeget és különböző mikrofinanszírozással foglalkozó pénzintézetek segítségével kiutalják. Ha bejön az üzlet, a vállalkozó szépen elkezdi törleszteni a hitelt, eddig a Kiva által kiutalt 170 millió dollárból több, mint 98%-át visszautalták!

Tendwan Kaigil 37 éves, 5 gyereke van, Narokban (Kenya) él, gazdálkodik. Venne birkát, földet, ilyesmit, a kölcsönök igénylőitől nem kérnek részletes üzleti tervet. 550 USD-t kért (gondolom ennyiből Narokban más léptékű fejlesztéseket lehet elvégezni, mint itthon), ehhez járultam hozzá 3-4 hete 25 dollárral, kíváncsi vagyok, mire megy vele Tendwan. És hogy miért őt választottam? A fene tudja, alig 20 profilt néztem át, de ez a vigyorgó pali szerintem boldogulni fog, drukkolok neki! Mások is így gondolhatták, mert azóta összegyűlt az igényelt összeg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése