2012. szeptember 27., csütörtök

Hogyan használjuk az ergométert?

Szeptember 1-től megnyílt a BME sportközpont. Elhatároztam, hogy idén a bringás szezon végeztével nem úszni járok reggelente, hanem ide a szomszédba, edzeni. Kicsit több munka jött össze mint gondoltam, ráadásul többször ing-zakó-nyakkendő öltözetben, így a bringát már alig használom, meg is vettem a bérletet a sportközpontba (dolgozóknak/diákoknak 25 alkalom 10 000 Ft.). Súlyokat nem nagyon szeretek emelgetni, bár utána kellemesen elfáradok, elég unalmas. Futópad és szobabicikli már jó kardióedzés lenne, de sajnálnám azok természetes változatait felváltani, talán majd ha súlyos mínuszok tombolnak. Így találtam rá az evezőpadra, avagy ergométerre.
Egy pár alkalommal csak úgy érzésre próbáltam eltalálni a technikát, egész jó átlagot is hoztam, 40 perc alatt bő 10 km-t eveztem. Egy evezésben profi kollégám mondta, hogy baromira nem mindegy, milyen technikával evezek, még a padon is nagyon sok múlik rajta, ráadásul időben meg kell tanulni, mert rossz technikai is berögződhet. A neten keresgéltem, rengeteg videó foglalkozik evvel, érdemes pl. itt megnézni.
Ami nekem alapvető szabálynak tűnik:
-először lábbal toljuk magunkat hátra, utána húzzuk csak kézzel a mellkas közepéig.
-oldalnézetben 11 óra irányába dőlünk csak hátra.
-először még szinte nyújtott lábbal visszaengedjük az "evezőt" és csak miután elhagyta térdünket, akkor csúszunk mi is előre.
-a légzés a húzás-visszaengedéshez igazítjuk.
Ma reggel már így nyomtam, igyekeztem betartani minden szabályt. Az átlagom ugyan nem lett jobb (1:57/500m), ahogy a pulzusom sem alacsonyabb (145-155, futásnál 5 perc alatti km-eket hozok, hogy ennyire pörgessem a szívem), de élveztem, hogy rendezett, szabályszerű mozgásütemeket hajtok végre. Mondják, hogy az evezés mi mindent erősít, korábban sosem eveztem mégis csak a csuklyás izmomban éreztem először izomlázat, talán épp a rossz technika miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése