2012. szeptember 23., vasárnap

Réz András: Köldök

Már régóta itt volt a polcomon, most egy történelmi kalandregény (Follett: Titánok bukása) elolvasása után éreztem úgy, hogy jöhet; nem bántam meg. Réz Andrásra korábban nem figyeltem, annyi mindenesetre tetszett, hogy itt egy fura figura, aki képes a mai világban egy tévés interjúban dohányozni, nem azon görcsöl, hogy minél inkább politikailag korrektnek tűnjön. Pár éve volt egy hangoskönyves korszakom, így hallgathattam meg Réz András Hangos szorongásaim munkáját és nagyon tetszett.
A Köldök több szereplő életét követi 1985-től 2035-ig. A jövőt a jelenlegi tendenciák alapján, a nyugati civilizációra és globalizációra annyira jellemző trendeket eltúlozva festi meg, ami egyrészt szórakoztató, másrészt néha ijesztő, én legalábbis sokszor gondolkoztam közben azon, mennyiben lesz más a gyerekeim világa, mint az enyém. Az egésze nem annyira abszurd, mint Spiró Feleségversenye (ami szintén Budapesten, a közeljövőben játszódik), de vannak ilyen elemei is, bátran ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése