2011. január 24., hétfő

repülési statisztikák

A TU-154-ről szóló webes anyagok szinte mind kitérnek a baleseti statisztikára is. Vajon mennyi az esélye annak, hogy lezuhanok? Persze nagy a különbség a legjobb 25 és a legrosszabb 25 légitársaság statisztikája közt: 1 a 9 millióhoz az esélyem arra, hogy meghalok a legjobb társaságoknál és 1 a 800 ezerhez a legrosszabbaknál.  Gyorsan összeszámolva eddig kb. 90-szer szálltam fel utasszállító repülőgéppel (5-ször kis 4 személyessel), kb. 20 légitársasággal utaztam, tehát még biztonságban vagyok :)
A statisztikákat böngészve bukkantam az utaslétszám alapján számított legforgalmasabb repülőterek listájára:
1. Atlanta (Harstfield-Jackson)
2. Peking (Beijing Capital)
3. Chicago (O'Hare)
4. London (Heathrow)
5. Tokió (Tokyo International)
6. Párizs (Charles de Gaulle)
7. Los Angeles (LA International)
8. Dallas (Dallas-Fort Worth)
9. Frankfurt (Frankfurt am Main International)
10. Denver (Denver International)
Ezekből hatnál megfordultam, de a legnagyobb benyomást rám az O'Hare tette, amikor először ott jártam (2001-ben), még nem sokat repültem. 88-ban édesapám innen küldött egy képeslapot, amin azt írta, ez a világ legnagyobb repülőtere, úgyhogy nagy volt nálam a nimbusza. Persze ha nem számítjuk a belföldi utazásokat, akkor az O'Hare már sehol sincs...
Egyébként nem szeretek repülni, nem kis részben a repülőtereken töltendő malmozás miatt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése