2012. november 12., hétfő

Mathgen

Nagy hírem van: titokban egy komoly matematikai témájú cikken (címe: Reversibility Methods in Geometric K-Theory) dolgoztam Germain, Kumar és Huygens szerzőtársaimmal, ami, lássuk be, már önmagában megtisztelő. Ráadásként én lettem az első szerző, bemásolom az első oldalát, érdemes kinagyítva is megnézni, mielőtt tovább olvasnánk:
Cikkünket elfogadta az Advances in Pure Mathematics, ami, ismét lássuk be, igen jól hangzik. Hol a bibi? Hát ott, hogy nagy titokban pár perce kezdtem csak az ügyön dolgozni és a cikket kb. 8 másodperc alatt készítettem.
Az arsmathematica.net matekos blogon olvastam a Mathgen szoftverről, amely matematikus nyelvezetben generál cikket, szokásos felépítésben, képletekkel, szakkifejezésekkel, referenciákkal stb. Csak éppen az egésznek semmi értelme. Egy laikust megtéveszthet, mondanánk. Sajnos nem csak laikust, viszonylag friss hír, hogy az említett Advances in Pure Mathematics elfogadott egy Mathgen által generált cikket, igaz, javításokkal.
A bíráló kritikáit közelről nézve azok elég súlyosak, de mégsem írta le, hogy az egésznek semmi értelme. Ciki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése