2010. november 8., hétfő

Sorsok keresztezése

Sokszor hallani, hogy a belvárosban nem vesszük észre milyen szépek az épületek az első emelettől felfelé is. Vannak dolgok, melyek a látómezőnkben vannak, mégis szinte láthatatlanok. 94 óta a második otthonom (hehe), mégis mostanában kezdtem el az egyetem kertjének kevésbé forgalmas részein lévő szobrok feliratait olvasgatni, egy érdekes vezetéknéven akadt meg a szemem: Gillemot.
Gillemot László gépészmérnök volt, fémipari és kohászati kutatásairól híres, rám az tette a legnagyobb benyomást, hogy egy 1912-ben született ember a hegesztések röntgenvizsgálatával foglalkozott. 2007-ben kapott szobrot. Ahogy utána olvasgattam, rábukkantam egy képre a szobor készítéséről. Amikor Gulyás Gyula szobrász született (1944), Gillemot 32 évesen már jeles publikációkat jegyzett. Gillemot 1977-ben, Gulyás a szobor avatása után pontosan 2 hónappal, 2008 február 14-én halt meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése