2011. december 1., csütörtök

audiológia

Nemrég felmerült, hogy romlik a hallásom. Egy barátom jelezte, hogy talán azért beszélek hangosan, mert én magam nem hallom jól a hangokat. Nekem meg az lett gyanús, hogy egyre többször visszakérdezek a hallgatóktól, hogy mit is mondtak.
Bejelentkeztem orr-fül-gége (ezt régen nem fül-orr-gége volt?) szakrendelésre, megnézték a dobhártyáim, belenéztek a torkomba (hangszálaimat is), orromba, de semmi rendellenességet nem találtak ("Mko. ép dobhártya és hallójárat, enyhén balra dev. septum, negatív torok, jól mozgó hangszalagok"), irány az audiológia, idegi halláskárosodás tünettel, jól hangzik. Ja, ez az orr-fül-gége vizsgálatom a TB-nek 940,78395 forintba került. Pontosan.
Csütörtökön megvolt a vizsgálat, érdekes volt. Az audiológia rendelőben van egy hangszigetelt fülke, oda kell beülni fülhallgatóval a fejemen. Különböző frekvencián, különböző hangerővel küldenek hangokat külön-külön a jobb és bal fülre, kéztartással kell jelezni, hogy mikor és melyikkel hallom a hangot. Nos, tökéletes a hallásom, még csak "csipke" sem volt, azaz minden frekvencián átlagon felüli érzékenységgel jeleztem a hangokat. Ezután zavaró zajokat kellett egyre erősebben hallgatni és jelezni, ha már kellemetlen. Nem tűréshatárt hanem olyan szintet kellett belőni, ami már zavaró, ennek eredményeit is tartalmazza az audiogram (lsd. a képet). Itt is jól szerepeltem, az audiológus szerint egyszerűen csak nagy háttérzajban dolgozom és előfordul, hogy nem halljuk egymást, nincs semmi bajom. Na, ilyet is látt hallottam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése