2010. december 15., szerda

Motiválatlanul lézengeni

A minap ezt hallottam egy kollégámtól, miszerint a hallgatók többsége az egyetemen csak motiválatlanul lézeng. Azon kívül, hogy baromira érdekel, honnan ered a lézeng szó, ez vajon igaz lehet? Mi hajtja akkor a hallgatókat? Letudni a ZH-t és leülni a facebook elé? Mindenhonnan azt hallani, hogy hígul az oktatás, boldog-boldogtalan az egyetemre megy stb. Ebben van valami, de azért nem mindegyikük végzi el... felsőbb éveken meg rengeteg jó példa van arra, hogy külön munkát vállalnak, bekapcsolódnak tanszéki munkákba és diploma/TDK témát is úgy választanak, hogy az vagy a jövőjük (munka) szempontjából fontos vagy szórakoztatja őket. Ez jó.
Nem tartom és korábban sem tartottam magam ambiciózusnak (nemhogy különlegesen, szinte átlagosan sem), szerintem rólam is azt gondolhatták, hogy motiválatlanul lézengek a folyosón. De szerintem ez túl durva kifejezés arra, ha valakinek nincsenek távlati céljai és csak sodródik, belekap ebbe-abba, innen is felszed valamit, onnan is... ez miért rossz? Ez nem azt jelenti, hogy az ember nem szeretne fejlődni, esetleg jó állást találni és családot alapítani, csak ez nem telepedik rá szemellenzőként és nem határozza meg minden cselekedetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése