2011. október 24., hétfő

Barcelona T10

Külföldön tömegközlekedni? Nem egyértelmű kérdés. Ha érdekes helyen vagyok, akkor az idő az elsődleges szempont (Gekko is megmondta) és adott esetben megéri (nem anyagilag) taxit hívni vagy a csak kicsit drágább shuttle-t választani ahelyett, hogy a vonatra várnánk. Sokszor (pl. az USA több városában) nincs is más alternatíva, sokszor pedig a tömegközlekedés verhetetlen (pl. Párizsban). Barcelonában is kimegy a metro a reptérre, de a rugalmassága tetszik leginkább. T10-es jegyet vettem, ez 8.25 Euró, 10 alkalomra jogosít fel, ez már nagyon kedvezményes árnak számít más városokkal összevetve, de egy alkalommal 1 óra 15 percen belül akárhányszor át lehet szállni az 1-es zónában (minden az 1-es zónában van, még a reptér is :)). Szerdán például 6-kor felszálltam a buszra, utána átszálltam a metrora, elmentem a hotelbe, leraktam a cuccaim, átöltöztem, onnan metrora, arról átszálltam egy másikra (ami a stadionhoz vitt) és minderre csak egy alkalmat használtam el! Ráadásul január 1-ig érvényes és minden tömegközlekedési eszközön használható.
Ami még tetszett, hogy a meccsről hazafelé nagy tömeg gyűlt össze a metro megállóban, időben jött a szerelvény (szinte üresen, már majdnem este 11 óra volt), de hiába szálltak be a peronon várakozók, nem hajtott tovább, hanem addig állt a megállóban, míg a lépcsőkön folyamatosan hömpölygő tömeg meg nem tölti. Persze menetrend, meg számítógépes vezérlés, de egyes esetekben csak ilyen rugalmassággal lehet megoldani, hogy optimális legyen a kihasználtsága, lehet tanulni tőlük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése