2011. október 20., csütörtök

Nou Camp

Van akinek a Barcelona névről is az FC Barcelona focicsapat jut eszébe. Nekem ehhez kellett az is, hogy a Rambla-n minden második bódéban Barca emléktárgyakat, sálakat, mezeket áruljanak. Kedden tehát eldöntöttem, hogy ha szerda estére nem lesz "kötelező program", akkor megnézem az FC Barcelona - FC Viktoria meccset a Nou Camp-ban, a Barca majd' 100 000 férőhelyes stadionjában.
Nem szerveztek esti programot, 6-kor végeztünk, visszaugrottam a hotelbe lerakni a cuccom és fél 8-ra már a stadionnál voltam. Mindezt egy buszjeggyel, a Barcelonai tömegközlekedésről majd egy későbbi posztban... 98-ban voltam már a Nou Camp-ban egy FC Barcelona Real Oviedo meccsen 6 tankörtársammal az IGSO  madridi találkozójáról hazafelé. Mivel azóta csak egy kődobálós Kispest-Újpest meccsen voltunk, elmondhatom, hogy több Barca meccset láttam élőben, mint NB1-est :) 98-ban nem értünk oda a meccs elejére és egy jegyüzér juttatott be minket. Még jegyet sem adott, összekacsintott az akkor már néptelen kapukban az egyik biztonsági őrrel és felkísért minket a felső karéjba, igaz, nem is került sokba. Most a hivatalos úton akartam jegyet, biztos akartam lenni a jó helyemben, úgyhogy gyorsan leráztam az összes alakot aki felismerve, hogy még nincs jegyem, jegyet akart eladni, vagy a klubkártyáját kínálgatta, hogy tud nekem olcsóbban jegyet. Nincs amúgy ellenemre a ballonkabát belsejéből árult jegy, ha nem hamisítvány, akkor a csapat csak annyiban károsul, hogy több néző jut be kedvezményes áron (pl. tagságival vagy csoportos kedvezménnyel) vett jeggyel, de nem ismertem a stadiont, nem tudom eldönteni a blokk, sor és ülésszámból, hogy az most jó hely vagy nem. Odaálltam tehát a jegypénztárba és kértem térképet és ráböktem egy jónak tűnő szektorra, kifizettem a 91 Eurót és elindultam megkeresni a helyem. Nincs minden bejáratnál két ember, mint a Red Sox stadionjában, de nem is olyan bonyolult a szektorok kiosztása, mint egy baseball pályán, könnyen megtaláltam. Tényleg jó szektorra böktem a vásárlásnál, a szemközti oldalon ehhez közel van a VIP páholy...
Mellettem egy idősebb angol pár ült, fociőrültek, kedvencük a Barcelona, vasárnap érkeztek ide, azóta hangolódnak a meccsre. A férfi nem csak Puszkasz-Puszkasz szinten volt képben a magyar fociban, azt is tudta, hogy az FTC beceneve a Fradi, hogy a 90-es években a BL-ben játszottak és hogy korábban volt egy híres magyar csapat, a Honvéd, ami a hadseregé volt. Puskást meg élőben látta játszani. Mivel még bő egy óra volt a meccsig, a fickó rendesen kiokosított a Barca játékosaiból (még a cserekapusról is mindent tudott), a Barca és a Real Madrid stílusa közti különbségből és mesélt más híres stadionokról is. Az FC Viktoria egy cseh csapat, alig ismerik Európában (Pilsen-t is inkább csak a söréről), az elmúlt szombaton is volt Barca meccs, a következőn is lesz, a bérletesek nem akarnak kiköltekezni, mégis 74 000-en voltak kíváncsiak a játékra.
A vége 2:0 lett, a 10-ik percben Iniesta, a 81-ikben David Villa talált a kapuba, de rengeteg helyzet volt, ha mind bement volna, akkor talán 8:1-re nyer a Barca.
Baromi jó hangulata van, amikor ennyi ember sóhajt egyszerre, kántálja a Barca himnuszát vagy felugrik székéből egy gólnál! A focihoz sem értek, tudom, hogy Messi most a Barca legnagyobb sztárja, de rám a legjobb benyomást David Villa tette, hihetetlen sokat futott és mintha akkor is érezte volna, hol vannak a társai, ha háttal állt nekik.
Ha nem is olyan nyugodt, családi rendezvény, mint egy Baseball meccs az USA-ban, kulturált esti program, el lehet vinni akár általános iskolás gyerekeket is a meccsre. Meglepetésemre a tömeg (ami népesebb volt, mint Veszprém vagy Kaposvár teljes lakossága) szépen eloszlott utána az utcákon és a metró is kényelmesen megbirkózott a feladattal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése