Amikor elkezdjük bepötyögni a keresőbe a szavakat, a keresőmotor elkezdi sorolni, hogy milyen módon egészíthetnénk ki, fejezhetnénk be az adott szót, kifejezést. A keresők titkosan kezelik az algoritmusokat, amelyek állítólag főleg azon alapulnak, hogy az adott régióban a többség mire keres amikor ugyanúgy kezdi kitölteni a keresőmezőt. A motor már az első betűnél dolgozik és ajánlatokat tesz, a Spectrum szeptemberi száma összesítette, hogy egy betű alapján mit mond a Google és a Bing.
Érdekes, hogy a Google 81, a Bing 92%-ban egy betű alapján márkaneveket (azaz termékek és szervezetek nevét) ajánlja fel. Az nem meglepő, hogy H-ra a Bing a Microsoft Hotmail-jét adja, de ugyanő az O-ra a Google Orkut-ját, míg a Google az X-re a Microsoft X-box-át ajánlja. I-re meg mindkét kereső a nagy rivális egy-egy termékét dobja ki. Lehet, hogy még sincs minden bedrótozva?
Persze megint előjön, hogy hol végezték a keresést. A fenti lista San Francisco-ban készült, így kerülhetett fel mindkét keresőnél a Zillow ingatlanügynökség, amikor a keleti parton csináltak hasonló tesztet, a Google-nál a Zappos.com lett Z-nél a befutó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése