Egy Budapest-Wroclaw-Prága-Budapest autós út alatt érdekes megnézni, hol mennyibe kerül az üzemanyag és az autópálya díja:
Magyarország: 457,90 forintért tankoltam (autópályán), a 10 napos matrica díja 2 975.-
Szlovákiában nem tankoltam, 450 körül jön ki literje, a 10 napos matrica ára 3 400.-
Lengyelországban 415 körül lehet városban tankolni, az általam használt autópályán már álltak a kapuk, de még nem kell fizetni érte (majd a foci EB után, addig ingyenes).
Csehországban 443-ra jön ki egy liter gázolaj a városban, a 10 napos autópályadíj 4 375.-
Összességében elmondható, hogy a városban hasonló áron tankolhatunk mindenhol, egyedül Lengyelországban olcsóbb egyértelműen. Viszont úgy vettem észre, hogy Csehországban nincsenek akkora különbségek a városi és autópálya melletti benzinkutak árai között, mint itthon. Az autópályák esetén Lengyelországot nehéz überelni, a gond csak az, hogy alig van autópálya. Szlovákiában az a rövid szakasz, amíg átérünk Csehországba, rendben van, Csehországban viszont Brno környékén, valamint Prága és Brno között nagyon rossz minőségű, üt, ráz, kényelmetlen, hosszú távon a kocsinak is káros lehet. A magyar autópályák minőségével csak az új lengyel szakaszok vethetők össze, abban nagyon jól állunk. Én különösen, mert az összes vidéki célpontomhoz autópálya vezet, már egy normális országúti fogyasztást sem tudok mérni :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése