2012. június 12., kedd

Gaudi

Építészetről már írtam korábban, azóta tavaly ősszel is eljutottam Barcelonába, most 3 napra érkeztem egy barátommal, ebből az első napunk szabad volt. Így már reggel a reptéren nagyjából elhatároztuk, hogy a napot Gaudinak szenteljük. Korai géppel érkeztünk, minden simán ment, délelőtt 10 körül már elfoglaltuk a szállást Barcelonában. Az első képem 4:43-kor készült még Budapesten a taxiban, elfelejtettem kikapcsolni a vakut, de így lett jó :)
11-kor már megvettük a jegyet a Casa Milá-ba, közismertebb nevén a La Pedrera-ba. Hatalmas lakóház, gyönyörű udvarral és klassz tetőterasszal. Sajnos csak a telefont vittem magammal, de így is látható a képeken, aminek kell.
 
 
A következő állomás a Csontok háza, a Casa Battló volt. Kisebb területen még több Gaudi. Még érdekesebb formák, még több szín, klassz kis belső udvar és persze tetőterasz.






Ezután jött a nagy dobás, a Sagrada Família. Amikor utoljára voltam bent, még kerítésekkel lehatárolt munkaterületek voltak betonkeverőkkel és szerszámokkal. A belső tér 2010-ben készült el, XVI. Benedek akkor szentelte fel, mint bazilikát. A turisták százai ma se tudják elnyomni a flexek hangját még bent sem, de a látvány lenyűgöző. A kiállításokon megtanulhattuk, hogyan modellezte Gaudi az épületet, hogy jutott el az egyszerű formáktól a hiperboloidokig. Zseniális építész volt, nem kérdés.

 
 
Könnyű paella után levezetésként a Park Güell-t látogattuk meg, itt van a ház, ahol Gaudi 1906 és 1925 között élt. Bementünk, megnéztük, de itt a lényeg a park volt a szép kilátóteraszokkal, olyan hidakkal és árkádos átjárókkal, amik mintha a földből nőttek volna ki.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése