2012. június 16., szombat

Gyermeknapi fizika

Pár hete értesültem a gyermeknapi fizika rendezvényről, már akkor elhatároztam, hogy Eszterrel meglátogatjuk. Tegnap volt az utolsó tanítási nap, hamar hazaengedték őket, délután 3 előtt bringára pattantunk és betekertünk az egyetemre. A gyerekeknek szóló kísérleteket Härtlein Károly tartotta, eddig nem ismertem, de kollégáimról jókat hallottam róla, a honlapja tanúsítja, hogy évek óta rendez kísérleteket kicsiknek és nagyoknak.
Nem csak Eszternek, nekem is nagyon tetszett. Miket tudhattunk meg? Hogyan lehet rakétát csinálni szívószálakból, lufiból vagy porszívó segítségével, hogyan pattanhat még magasabbra egy teniszlabda egy másik labda segítségével, hogyan lehet lebegtetni egy vékony fém fóliát, miért tér vissza a bumeráng, hogyan tudunk egy szög fején egy marék szöget egyensúlyozni, mi lesz a lufival ha cseppfolyós nitrogén öntünk rá, mi az a tűztornádó vagy éppen mi történik egy 7 mm falvastagságú acél petang golyóval, ha homok helyett vízzel töltjük és folyékony nitrogénnel lefagyasztjuk.
 
 
Repült, tört, pukkant minden, a gyerekek le voltak nyűgözve. Legközelebb Mikuláskor lesz hasonló gyerekrendezvény, csak ajánlani tudom, még olyan kicsiknek is, akiknek még nincs fizika órájuk a suliban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése