2013. február 15., péntek

Mi jellemzően brit?

Amerikában soha, vagy ha igen, akkor max. külfölditől hallottam olyan szavakat, mint Londonban: flat (lakás), lift (lift - felvonó), queue (sor), lorry (tehearutó), telly (TV), way out (kijárat) és biztosan sokáig lehetne még sorolni, nekem ezek tűntek fel.
Vagy az alábbi képek jellemzik leginkább a britséget, melyek első nap kiszúrják az ember sztereotípiákra és berögződésekre érzékeny szemét?
Ezek a look right feliratok nagyon kellenek. És a look left feliratok is, mert sok az egyirányú utca is, nem szabad megszokni, hogy csak jobbra nézz!
 
 Azt hiszem ilyesmibe szorult be Mr. Bean :)
A készülékek bent működnek kártyával, pénzzel, igaz, embert egyikben sem láttam. Lehet, hogy ezeket is már csak a turisták miatt tartják fent...
A Buckingham palota felé a Mall-on vonult méltóságteljesen ez a régi Rolls, ennél már csak a mögötte haladó taxi londonosabb.
Az új buszok nagy része is emeletes, de a turistáknak megtartottak mutatóban pár régit is.
A buszmegállók nagy része az út felől üvegezett, gondolom az autók által felcsapó víztől véd.
 
És ha ez még nem lenne elég, na ki okított a TV-ben, mikor hazaértem?
És van amit nem látni, pedig úgy várná az ember. Gyerekkoromban az angol könyvek nagyon is Nagy-Britannia központúak voltak, a tanultak és képek alapján akkoriban azt gondolhattam, itt a városban minden férfi keménykalapban jár és általános a How do you do? köszönés. Utóbbi egyszer sem hallottam, viszont fotóztam egy fickót kalapban és kamásliban (!) a buszról. Na, talán ő még haudujudúzik :)

A biztonsági előírások és a népnek szánt plakátüzenetek simán verik az USA-t: ha a metrón bármi gyanúsat látunk, szóljunk a személyzetnek vagy a rendőröknek (tengerentúli társaikkal ellentétben látványosan jelen is vannak a metróban); be nem jelentve kiadni a lakásunk csúnya dolog; már rengeteget spóroltunk újrahasznosítással, csak így tovább és még sorolhatnám. Ja, és van ingyen ölelés lányoktól Valentin napon az egyetemen. London Baby! :)
  
És mi volt nekem meglepő? Pl. az, hogy milyen kevés automata autó van (kb. mint otthon), nem használnak téli gumit, nagyon sok türelmetlen, dudáló, ablakon kikiabáló autóst látni, nagyon sokan bicikliznek februárban is (szerintem többen, mint Párizsban, tele vannak a bringatárolók), nagyon sok futót látni és egyiken sincs sapka (tehát meg lehet őket verni :), sőt, sokan rövid nadrágban nyomják.  Ez a hidegtűrés nem csak sportolókra jellemző, 0-5 fok között csak egy zakóban ugranak ki ebédelni, dohányosokat sokszor csak ingben láttam a kapualjakban pöfékelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése