2013. február 16., szombat

városnézés light

Az első napi városnézés után második nap csak 5 körül értem vissza a szállodába, szellemi kimerültségemet sporttal ellensúlyoztam. Hoztam a futófelszerelésem, eredetileg a Hyde Parkban akartam futni, de a sötét miatt csak a szomszédos Regents Parkba mentem és nem bántam meg. Másnap már kora délután végeztem az egyetemen, első utam a British Museumba vezetett. Csak egy bő órát töltöttem ott, egyrészt a görög félkarú szobor mindenhol ugyanolyan, mint máshol, másrészt egy nap sem lenne elég. Majd szép lassan, mint a többit... Ami nagyon tetszett, a főépület csarnoka, az, hogy mennyi iskolás kisgyerek szaladgál és tölti ki a látnivalókról a feladatlapot és a bemutató asztalok, ahol a múzeum személyzete magyarázza el kicsiknek és nagyoknak, hogy minek mi a története, közben lehet pattintott baltáktól ecsetekig mindent fogdosni, kipróbálni.
 
 
 
Utána ebéd a Garfunkel-ben és végre kimetróztam a Hyde Parkba. Direkt a Marble Arch-nál szálltam le, ami a Speaker's corner-nél van, de épp nem beszélt senki, pedig az itteni kolléga szerint az elég vicces tud lenni. 
A park nem nagyon tetszett, a méretei a Central Park-ot idézik (najó, nem, a Hyde 1.4 km2, a Central Park 3.5 km2, de mindkettő baromi nagy), de közel sincs annyira rendben tartva, sem használva a helyiek által. Így hát nyugodt szívvel mentem vissza a hotelba és a futócuccomat felvéve ismét a szép Regents Parkban futottam.
 
Futás után még volt időm zárásig átöltözni és átsétálni a British Library-be. Körbesétáltam a főépületet és megnéztem a kiállításokat, de sajnos az olvasótermekbe nem tudtam már regisztrálni, pedig nem nagy kaland, két független igazolvány kell, melyek egyikén szerepelnie kell a lakcímnek. Van kifejezetten térképeknek dedikált olvasó is, majd legközelebb...
 
Zárásként megnéztem a kivilágított Piccadilly Circus-t, az új Sherlock sorozat (kösz, Nikol! :) feliratainak is ez a háttere, látni kell :) Megdöbbentett mekkora tömeg van, kb. mint a Rambla-n nyáron.
 
 
Szombaton indulás előtt még a helyiek tanácsára kiugrotta Camden Town-ba megnézni a piacot (Notting Hill helyett ajánlották). Reggel 9 körül még csak kipakoltak, készülődtek, van kínai piac és vásárcsarnok jellegű része is. Ami igazán érdekes volt, az egykori lóvásár területe, ahol megtartották az istállók és műhelyek épületeit és azokból alakítottak ki üzleteket.
 
 
 

1 megjegyzés:

  1. Szívesen :)

    A régi lóvásár területének fotóit még sohasem láttam máshol. Ha turistáskodunk, tuti megnézem "élőben" is! Nagyon hangulatos.

    VálaszTörlés