2013. február 27., szerda

Triple-E és a SOLAS

Elgondolkodtam ezen a cikken. Hogy miért nem építenek szélesebbet, megértem (át kell fűzni pár csatornán a hosszú utakon), a merülési mélység is fontos szempont (kikötői korlátok, mint a cikk is említi), de például milyen magasan lehet felpúpozni a konténereket egy hajón? A Triple-E hajóosztály leírásában akadtam a SOLAS tengerbiztonsági egyezményre, melyet amúgy a Titanic katasztrófája után hoztak létre. Ennek a Wikipedián is említett V/22-es szabályzata (navigation bridge visbility) megtalálható ITT, melyben számos érdekesség található. Például a hídról semmi nem gátolhatja úgy a kilátást, hogy a tenger felszíne legalább 2 hajóhossznyira vagy 500 méterre (amelyik kisebb) ne látszódjon. Nem tudom, itt melyik teljesül:
A szabályzat egy később pontja még arra is kitér, hogy a híd ablakainak (melyeknek dőlésszöge a tükröződésmentesség miatt szintén szabályozott) alsó éle semmiképpen sem akadályozhatja a fentinek megfelelő kilátást. Sőt, az ablak felső élének olyan magasan kell lennie, hogy a hullámzásban bólogató hajóból is szabad kilátás legyen előre 1.8 méteres szemmagassággal. Ez utóbbi külön engedéllyel csökkenthető egészen 1.6 méterig. Az oldalra kilátás is szabályozva van, méghozzá a híd szárnyairól és a kormányállásról külön-külön és a hídról a hajó mindkét oldalára szabad rálátást kell biztosítani. Érdemes megnézni a többi pontot is, pl. hol kell korlátot elhelyezni, melyik ajtó nyitható csak bentről stb. És még azt hittem, a repülésnél nincs semmi jobban szabályozva.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése