2013. február 22., péntek

Segway túra

Rég ki akartam próbálni a Segway-t, az alkalmazott technológia is lenyűgöző, de még jobban izgatott, hogy milyen lehet menni vele.
Több városban láttam már, hogy turisták kisebb csoportjának Segway-es idegenvezetést tartanak, most Párizsban ilyenhez csatlakoztam én is a citysegwaytours.com szervezésében (mint kiderült, Budapesten is van). Láttam a honlapukon, hogy téli időszakban 9:30 és 14 órakor vannak túrák, általában előjegyzés szükséges és bár kicsit elcsúsztam reggel, de hétvégére rossz időt mondanak, így úgy döntöttem, megpróbálom. Mire odaértem, már elkezdődött a 9:30-as túra oktatása, gyorsan aláírtam a papírokat; egyrészt nem vállalják értem a felelősséget ha belerongyolok a Szajnába, másrészt szépen leapasztják a kártyám, ha tönkreteszem az 5000 Eurós vasukat, valami ilyesmi lehetett a papíron, én csak gyorsan töltöttem ki az adataim, hogy elérjem a csoportot. Nos, kiderült, hogy a csoport egy roppant kedves középkorú kanadai párból állt (már egy hónapja lefoglalták) és még csak pár perce tartott az oktatás. A vezetőnk egy amerikai csóka volt, 3 éve él itt, egy párizsi lányt vett feleségül. Megmutatta, hogyan kell használni a kütyüt, a következőkre kell figyelni. Felszállásnál egy kézzel a kormány közepét kell fogni és viszonylag gyorsan kell mindkét lábbal felpattanni. Innen minden egyszerű, meg lehet két kézzel fogni a kormányt és a giroszkópok segítségével nem taknyolunk el. De tényleg :) Ha előre helyezzük súlypontunk, azaz mintha a lábujjainkat nyomnánk le, akkor előre megy, ha balra toljuk a kormányt (nem forgatni kell, hanem a haladási irányra merőlegesen mozdítani), balra, ha jobbra, akkor jobbra. Ha meg akarunk állni, be kell rogyasztani és kinyújtani karunkat, így súlypontunkat hátra helyezzük és lelassítunk. Lehet vele tolatni is, egy helyben megfordulni, de a kormányt elengedve ácsorogni is. Leszállásnál kezdőknek érdemes szintén egy kézzel középen fogni a kormányt és gyorsan lelépni egymás után mindkét lábbal. Először fura, de gyorsan meg lehet szokni. Parkolni úgy lehet, hogy leszállunk egy fal vagy magasabb járdaszegély előtt és finoman nekibillentjük. Ha netán elengednénk, a Segway pár méteren belül orra bukik és megáll.
A rövid oktatás utána nyakunkba vettük a várost, az első pár száz méteren a kis utcákban megtanultuk, hogyan lehet járdaszegélyről le-fel ugratni, szűk helyen manőverezni, valamint átkelni az úton a vezető segítségével (megegyeztünk az alapvető karjelzésekben). A Mars mező végénél álltunk meg először, Eiffel-torony, környék építészete, katonai iskola stb.
Következő megállónk az Invalidusok házánál volt, ezt a Rodin múzeum felől (a Gondolkodó az utcáról is látszik, igaz, hátulról) kerültük meg és mentünk a Szajnához. Innen a Concorde térre mentünk, rövid pihenő, lehetett forró csokit venni, wc-re menni.
 
Az biztos, hogy elég megerőltető nulla fokban lassú biciklis tempóban ilyen eszközön, aminek irányításához gyakorlatilag nincs szükség fizikai igénybevételre. Szórakoztattuk magunkat mindenféle trükkel, tánccal, de nem tudtunk igazán felmelegedni. Közben annyira megszoktuk a járművet, hogy már inkább a leesés tűnt nehezebb feladatnak. A kanadai fickónak a Louvre-nál azért sikerült, egy helyben forgolódásnál feszegette a határokat, végül leugrott róla, a Segway pedig 2-3 helyben pörgés után megnyugodott.
Innen más útvonalon mentünk vissza az Eiffel-toronyhoz, nekem leginkább a vezető által választott mellékutcák tetszettek, amikor az ember a látnivalókat fedezi fel, nem feltétlenül lófrál ilyen kis utcákban.
 Nagy élmény volt, bármikor szívesen újra kipróbálnám...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése