Genfben a belváros közelében foglaltam szállást, innen alig 5 km-re rendezik a szalont a
Palexpo központban. A kiállítócsarnoktól sétatávra lévő parkoló már megtelt, pedig a
Genfi Autószalon 10 napig tart (március 7-17-ig) és mi péntek délután 3 körül érkeztünk. Semmi gond, a távolabbi parkolókból ingyenes busz visz be a kiállítócsarnokokig. Az autógyárak itt egy légterű, hatalmas csarnokban állítják ki autóikat. Az
IAA-hoz képest nem csak ez volt az eltérés (ott t
öbb nagy épületben szórják szét a kiállítókat és van aki külön pavilont épít az udvaron, mint pl. 2 éve az Audi). Itt sok autóra ki van írva a kezdőrészlet, ha picit hosszabban nézegettem egy autót, akkor máris ott termett valaki, aki válaszolt a kérdéseimre. Azaz itt közvetlenebbül akartak eladni, míg az IAA főleg a német gyárak erődemonstrációja, ott úgy akarnak eladni, hogy a márkát értékeltetik fel a potenciális vevőkben, újságírókban. Itt a belépő is olcsóbb, 20 Frank, az IAA-n 40EUR környékén volt, igaz, ott a szakmai napon mentünk, hogy elkerüljük a tömeget (ráadásul nyitásra), de Genfben ugyanúgy hozzá lehetett férni minden autóhoz. Ami még látványos így két év távlatában is, az az alternatív hajtású/üzemanyagú autók hangsúlyozása, egy csomó félbevágott modellen magyarázták, hogyan megy az autó árammal, gázzal, hidrogénnel, és milyen új hibrid megoldásokat találtak ki.
És hogy mire emlékszem? A sok lámpára, a kiállított autókat állandóan tisztogató személyzetre, a nagy kontrasztokra, mint a kongó, fakó Dacia és Tata standok a tömött sorokkal ellentétben a körbekerített márkák (Ferrari, Rolls-Royce stb.) bejáratainál és persze a Volvo 780-asra az egyik kültéri parkolóban :) Rájöttem, hogy én leginkább az 1990-es Genfi Autószalont látogatnám meg. Az ideiről pedig beszéljenek a képek!
A csarnok:
Tanulmányautók:
Technika a lemez alatt:
Régiségek:
Részletek:
Sztárok:
Emberek:
Csarnokon kívül:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése