2011. július 12., kedd

Párizs másképp

Úgy alakult, hogy az utóbbi 5 évben most kellett kilencedszer Párizsba utaznom. Minden utamon szeretek valami újat megnézni, valami érdekeset, úgyhogy Párizsban már elég sok helyre eljutottam. Nem volt kedvem egy újabb múzeumhoz, se valami világhírű cukrászdához, így gondoltam egy nagyot és futócipőben ültem a repülőre. 7 órakor ültem a taxiba, alig volt forgalom, a reptér új tranzitjában még netezhettem is egy órát indulás előtt, fél 2-kor már elfoglaltam a hotelszobám.
Bagett ebéd, vásárlás és fél 4-kor futócuccban nekilódultam. Mivel a kedvenc szállodámban a Cambronne-nál már nem volt hely, így a Montparnasse-nál szálltam meg. Innen indultam, Eiffel toronyiránt. Ott jobbra a Szajna partján folytattam, elhaladtam a d'Orsay és a Notre-Dame mellett és kb. 1 óra és 10 km után a Pont d'Austerlitz hídon mentem át a túlpartra (amúgy itt van az Austerlitz vasútállomás, pár éve innen indultam Irunba). Itt visszafelé vettem az irányt, Hotel de Ville, Louvre, Concorde tér és végül a Trocaderonál vissza az Eiffel toronyhoz, ahonnan ugyanazon az úton elértem a szállodát. Pont két órát futottam (a szálloda előtt még futottam 20 métert, hogy tényleg pont 2 óra legyen :) és a Runkeeper egyenesekkel összekötött durva számítása szerint is ~20 km-re adódott a távolság, azaz valószínűleg lenyomtam egy félmaratont ebben döglesztő melegben. Kb. 5-10 percet állhattam a kereszteződésekben (ez mindig többnek érződik), a Szajna partján a tömeg kerülgetése sokszor fárasztó volt, ezért le-lementem az alsó rakpartra is. Kétszer vettem fél-fél liter vizet amit fekete testvéreink árulnak felmosó vödrökből 1 Euroért, hiába néz ki biztatóan a jégdarab a vödör közepén, a palackokban csak langyos a víz, de jól esett. Sajnos az útvonal vége már kevésbé turistás, így a vödrös csávók is eltűntek, totál kiszáradva érkeztem meg, gyorsan, még futócuccban totál vizesen kerestem egy kisboltot, liter víz, liter kóla, liter sör, a hotelig a víz elfogyott, e sorok közben már csak fél liter kóla maradt. Nagy élmény volt, Párizs zanzásítva :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése