2013. június 30., vasárnap

Toszkána 0.

5-kor indultunk hatan (édesanyámmal) otthonról. Sima utunk volt, Nagykanizsán, a szlovén-olasz határon álltunk meg tankolni és Padova után ebédelni, délután 5-re már a szálláson voltunk, szűk 1100 km-el magunk mögött (alig volt építkezés és dugó, a megállásokon kívül 110 feletti átlagot lehetett hozni). Bálint jól bírta az utat, egy kétévesnek 10 órát bekötve lenni kihívás, összesen talán 2 órát aludt. Ki is fáradt, este szaladgálás közbe orra esett, egy kétszáz forintosnyi lila púpot növesztett a homlokára, fura, hogy mindig itt üti meg és nem az orrát vagy a száját. Fejnehéz lehet :) Neki a hotel extra élményt is nyújtott, találtunk a kertben egy traktort, abba felült, később jött egy új, nagy traktor utánfutóval, ezzel a kicsivel pakolták rá a szénabálákat, Bálint megigézve követte az eseményeket, utána nem csak traktorokat szpottolt a kocsiból (mint egész úton idefelé), hanem már szénabálákat is.
A hotel szuper, 17-ik századi villából és gazdasági épületekből lett kialakítva, egy falu szélén, gyönyörű olajfaliget és kert, csönd és jó levegő. Már a hotelben elfogyasztott vacsora megalapozta a gasztronómiai érdeklődésünk, később sem csalódtunk.
Mozi:
 Alvás:
 Libasor:
 Fiat (pontosabban Fiatagri) nyergében:
 Kis traktor, nagy traktor:

2 megjegyzés:

  1. Szlovéneken keresztül milyen az út az olaszok felé? Augusztusban Marottába megyünk és az útvonalat még nem fixáltuk. Ember a szokásos Graz-i kanyarral menne. Időben elvileg egy óra a különbség.

    VálaszTörlés
  2. Tök jó, én már csak erre mennék! Letenyétől Lentiig azon a rövid szakaszon csak 90 (két helyen 110) a megengedett, utána talán Mariborig autóút (110), utána pálya. Sokkal kisebb a teherforgalom, mint Ausztriában, szerintem itt kevesebb a dugó, mint Bécs körül. Ha meg Rábafüzes felé mennétek, annál szerintem minden jobb :)
    Még Velence előtt van egy több km-es építkezés, mind a két irányt érinti, de ez Udine felől is szívás. Nekünk a múlt héten és most is szerencsénk volt, nem volt dugó. Szlovéniában talán pár km-en volt korlátozás, remekül lehetett haladni. A pályán Szlovéniában átszámítva 400 a dízel, Olaszországban 480, benzin gondolom hasonló arányban. Nem tudom milyen szlovén matrica van még, mi múltkor havit vettünk, mert tudtam, hogy ismét erre jövök.

    VálaszTörlés