2013. június 30., vasárnap

Toszkána 1.

A hotelben megtudtuk, hogy Cortonában (innen 7 km) szombat reggel van a heti piac, ezt nem hagyhatjuk ki. 3 szobás, konyhás, kertes apartmant béreltünk, de még nem volt időnk bevásárolni, a hotelben reggeliztünk és utána mentünk Cortonába.
 
A főtér egyik utcájából indul a piac, elsőre nekem a lengyel piac jutott eszembe (Réka pécsi, neki a jugó piac ugrott be), ruhák, papucsok, csecsebecsék. Szerencsére fentebb volt hentes, sajtos és zöldséges is, a hentesnél egybe sütött malac, félbevágott óriás zsemlébe szelik a húst és fűszerkeveréket, nagyon finom volt. A lányokkal felsétáltam a templomig, így egybefűztük a sport és kulturális élményszerzést.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 éve voltunk itt Rékával és barátokkal, akkor is egy kisboltban vásároltunk helyi termékeket Camuciában, most ugyanitt vettünk sonkákat, szalámikat és olajbogyókat, melyekből isteni ebédet csaptunk.
 
Délután ki-ki érdeklődésének megfelelően szórakozott, szunyókálás, medencézés, Tour de France nyitószakasz :) 4 körül elmentem futni, egy több országban tapasztalt élményt erősítettem, ami máshol dombság meg lejtők, az otthon már hegység. Elindultam felfelé, a szokásos kényelmes 5:00-5:30-as km-eim hamar 7:00-7:30-ra lassultak, olyan kaptatókat kellett meghágni.Végül 264 méterről 651-ig mentem fel, oda-vissza 8.4 km volt, azaz kb. mint a Moszkva tértől felfutni a János-hegyre csak sokkal rövidebb útvonalon (és persze szuper környezetben).
Este pizzéria, akkora Calzone-val, hogy láttam a pincéren, magában arra fogad, ennyit úgysem bírunk megenni. Magyar virtus ide vagy oda, ő nyert :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése