2013. július 18., csütörtök

Alpe d'Huez - Dobogókő

Ma van a Tour de France-on a legendás Alpe d'Huez szakasz, idén ráadásul kétszer is megmásszák a versenyzők. Egy ideje tervezem már, hogy én is feltekerek, sajnos azokat az alkalmakat elszalasztottam, amikor amúgy is munkaügyben a környékén voltam. Most legjobb megoldásnak az tűnik, hogy szervezek egy családi nyaralás Provence-be és felrakom a bringát is a tetőre :)
Amíg nincs Alp d'Huez, addig nekünk itt a bringások szent hegye, a Dobogókő. Idén még nem voltam, tegnap este kitaláltam, hogy ma reggel megmászom. Egy hónapja alig tekerek, amikor hosszabban bringáztam is az elmúlt hetekben, azt is gyerekekkel, szép nyugisan.  Na, azért nem tunyultam el, rendszeresen futok, eddig júliusban bő 64 km-nél járok.
Este felkészítettem a bringát, felfújtam a gumikat, megolajoztam a láncot és a hátsó váltóbovdent is, kiderült, azért váltott nehezen lefelé, mert az alsó bovdenvezető környékén berozsdásodott. Reggel egy liter tea, pár szelet keksz és hajrá, 8-kor már nyeregben ültem Csobánkán. A bemelegítést ismét kihagytam, az a 2 perc tekerés a rajtig nem nevezhető annak, kíváncsi vagyok, mennyit jelentene, de komoly bemelegítésre sosincs türelmem se foci, se futás előtt. Onnan viszont sima utam volt, nem rakoncátlankodott a váltó, nem esett le a lánc, erős ellenszél sem volt. Meglepően könnyedén mentem, a legalacsonyabb áttételt csak a Szentkereszt utáni falon és az esztergomi elágazás után használtam pár száz méterig, a sok tea miatt felfelé alig ittam. A végén se tepertem annyira, mint múltkor, mégis majdnem rekordidő lett: 46:14 (múltkor 46:07).
 
 
Max. sebesség 50.7 (van egy nagyobb lejtő még az elején), átlagsebesség 19.9. Felfelé nem rossz, 14 alatt alig mentem, azt se a legmeredekebb szakaszokon, hanem azok végein, kicsit kieresztve a pihenőrészekre.
Túrtam egy-egy hossz szelvényt Dobogókőről (itt én hosszabbat megyek, a csobánkai elágazástól indulok és Dobogókőn a buszfordulónál lévő csapig tekerek) és az Alp d'Huez-ről is és picit elbizonytalanodtam.
 
Nem azon, hogy ne tudnám megmászni, inkább azon, alkalmas-e a bringám, illetve az áttételei rá. Ugyanolyan távon kétszer akkora szintkülönbség legyőzése elég durvának tűnik, pláne, hogy már Dobogókőn is használom a legnagyobb tárcsát hátul. Az Eurosport The Ride műsorában egy jó kondiban lévő amatőr tekert fel az Alpe d'Huez-re Pierre Rolland profi kerékpárossal (aki 2011-ben elsőként tekert fel a csúcsra a Touron) és egy legendával, Richard Virenque-vel. Neki 1 órán belül sikerült, ambiciózus célnak tűnik számomra is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése