2013. július 5., péntek

Toszkána 7.

Úgy alakult, hogy egy "nagy durranással" zárjuk a nyaralásunk Cortonában, nyugodt reggeli készülődés után ma Assisi-ben voltunk. Én különösen vártam, Pienza és Monte Oliveto mellett ez az a hely, ahol korábban még nem jártam. Kb. 11-re értünk Assisibe, a település szélén lévő Szent Ferenc Bazilika (itt van eltemetve a ferencesek rendjét alapító Assisi Szent Ferenc) közeli parkolóban álltunk meg és először a Minerva templomhoz mentünk a Comune térre. Itt ebédeltünk, megnéztük a templomot (díszítések terén elég sűrű a méretéhez képest, bent Páduai Szent Antal szobrával), majd a Szent Ferenc Székesegyház felé vettük az irányt. A templomban megcsodálhattuk a freskókat (Giotto ide vagy oda, nekem nem tűntek különlegesnek), majd az altemplomban megnéztük Szent Ferenc kriptáját.
Assisi látképe pár km-ről:
A Szent Ferenc Bazilika távolról:
Bálint sportol. De csak mert megijedt a szűk mozgólépcsőtől:
Piazza Comune:
Minerva templom:
Úton a bazilika felé:
Basilica di San Francesco d'Assisi azaz Basilica Sancti Francisci Assisiensis:

Bevásárlással és tankolással együtt is 3-ra visszaértünk a szállásra, délután már mindenki kedvére pihenhetett; szunyókálás, olvasás a medence partján, fürdés, TdF előtti punnyadás, traktorvadászat, ki lehet találni, ki, mit választott :)

Este vacsi a szállodában (kertben, kilátás Cortonára, mi másra?), lélekben készülünk a hazaútra, amit azért igyekszünk a lányok számára emlékezetessé tenni, reméljük sikerül!