2013. július 8., hétfő

Toszkána - ami kimaradt

Bevezetésként pár kép:
A szálló kertje a nyugalom szigete:
Emma mérsékelt izgalommal várja ebédjét Assisi-ben:
Olaszország a traktorok földje:
Óraállás induláskor június 28-án:
Óraállás érkezéskor július 7-én, azaz 3323 km-t tettünk meg:
7 literes fogyasztást mutat a teljes útra, ez szombat reggel az induláskor még 6.6 volt, de hazafelé azért sokkal nagyobb forgalom volt, többször kellett araszolni Olaszországban és Szlovéniában is, igaz, nem hosszan. Persze a Citroen mérnökei annyira a tulajok lelki békéjét tekintik elsődlegesnek, hogy az autó inkább lefelé kerekít (igen, ez eufemizmus a csalásra), a számolt átlag 7,4-7,5 körül adódott. Mindenhol a megengedett sebesség közelében, az oda és visszaúton rendesen megpakolva, tetőbox-szal. A decik számolgatása nélkül kijelenthetem, hogy közel ilyen jó autónk sem volt még, nagyon bevált ez a felfújt tojás (igaz, én nem nagyon használom, inkább csak amikor együtt megyünk valahova). Úgy látszik túl előítéletes vagyok, az utóbbi 3 hétben belepakolt majd' 7000 km alatt legalább egy kontrol lámpa felvillanást, kiégett izzót vagy valami kis zörej vártam volna egy Citroen-től, de nem, semmi :)

Mázli:
3 éve barátokkal, gyerekek nélkül voltunk Toszkánában, akkor véletlenül foglaltam a SevenCortona szállóban, klassz, új apartman a toszkán építészet stílusában, kiválóan ötvözve pl. a modern fürdőszoba stílusával, nagyon élveztük az ott töltött 2 éjszakát, így már tavaly lefoglaltam a legnagyobb apartmant hatunknak erre a nyárra. Télen jött a mail, hogy csődbe mentek, átfoglaltak egy 4 csillagos szállodába minket. Leveleztem az ottaniakkal, végül egy 3 szobás, kertkapcsolatos apartmant kaptunk 1 fürdőszobával, 1 WC-vel, konyhával és ebédlővel. Ez nem új építésű, mint a 7Cortona, hanem egy XVII. századi épület felújítva, kis nyílászárók, a legnagyobb melegben is hűvös klíma (volt légkondicionáló is, egyszer sem kapcsoltuk be), sajátos feeling. A medence kb. 30 méterre, csend, gyönyörű, óriási kert, olajfaliget, pergolás parkoló a kocsinak és persze az elmaradhatatlan kilátás Cortonára :)

Árfolyam:
Olvastam ezt a cikket az Indexen. Külföldön eddig mindig automatából vettem fel pénzt, kb, középárfolyamon (párszor ellenőriztem), illetve ahol lehetett, kártyával fizettem. Amikor kifizettem a szállást (kártyával), jött az sms, utánaszámoltam, hogy milyen árfolyamon is történt a tranzakció, meglepetésemre 303 ft. jött ki. Akkor a neten 295 volt a középárfolyam, a készpénzt amit utazás előtt vettem, 301-ért árulták (299 + jutalék). Azaz megérte volna készpénzt hoznom és azzal kiegyenlíteni a számlát, persze nincs nagy különbség, mindenesetre érdekes.

Költségek:
árak említése nélkül érdekes a költsége eloszlása
szállás: 41%
étterem/fagyizó/kávézó: 24%
üzemanyag: 14%
bevásárlás: 11%
belépők/parkolás: 5%

útdíj: 3%
ajándék: 2%
Itt azért hozzátartozik, hogy a szállást úgy választottuk, hogy nem csak aludni akarunk ott, hanem jól érezni magunkat, időt kellemesen tölteni, ezeket az igények az átfoglalt szállás is teljesen kielégítette.

TV:
Volt TV a szobában, a Forma 1 Silverstone-i Nagydíjon kívül időnként a Tour de France aznapi szakaszába néztem bele, illetve a hírekbe. 3 hírcsatorna volt (CNN, BBC, Sky News), 1 sport (Eurosport) és a német RTL. 90% Egyiptom, 4% Snowden, 2% Wimbledon és Royal Ascot, 1% egyéb.

Még képek:
Cortona nem csak a futók szemszögéből van meredek hegyen, a parkolóból mozgólépcsőn lehet felmenni a városba:
Cortonából az olasz félsziget legnagyobb tava, a Lago Trasimeno. Utánakérdeztem, nincs itt semmi, nem egy turista paradicsom, de messziről jól néz ki, az út Assisi-be is mellette vezet:
 
Bár nagyon jó a "kitáblázottság", a Navigon sokszor segített:
Nem, Toszkána nem csak a képeslapokon ilyen, hanem a valóságban is:
Félpucér birkák:
Bálint sokszor indult önálló felfedező utakra, itt éppen Monte Oliveto Maggiore-ben, míg a lányok a WC-ben szöszmötöltek:
Nyomunk a világban. Izgalmas.
Opus Dei - Oliveto:
 Nektarin fogyasztásunk több, mint jelentős volt:
 A szálló főépülete este:
 Kétszintes apartmanunk sötétedéskor:
 Urban Canyon Pienzában:
 Hortenziák:
 Montepulciano, hegymenet előtt:
 Emma:
 Superman adott egy taslit a toronynak és távozik:
 Apa, ez dőőőől!
 A ház ura. Úgy is viselkedett:
 A pótos IFA a leggyorsabb, mindig ő van a sor elején. Itt Bálint:
Tehermotor élőben. Motorok, kamionok, buszok, traktorok és egyéb munkagépek voltak Bálint számára a fő látványosságok Olaszországban, nem hinném, hogy egy freskót is észrevett volna:
A medencénél sosem volt zsúfoltság:
 Priority seating:
 Hajókázás elején:
Emma kicsit elfáradt a velencei túrában:

  A táj és kilátás mindenhol inspiráló volt futás közben:
 Itt nem Zsuzsi meg Péter meg Tamás:
 A helyi étteremben:
 Bálint fő nevezetessége Assisi-ben:
 Kismadár:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése