2011. június 8., szerda

alapos munka

Épp az esti sütögetést készítettük elő szombaton öcséméknél, amikor sógornőm hívott minket, hogy nem indul az autó (12 éves, 290e km-t futott Volvo). Oda mentem (3 perc kocsival), nekem sem indul, az önindító szépen forog, tehát vagy gyújtás nincs, vagy benzin. Elnapoltuk a problémát, másnap öcsémmel megpróbáltuk kikapcsolni a riasztót, indítózni a pótkulccsal, semmi. Telefon az autószerelőnek (épp horgászott :)), ő autóvillamossági szerelőhöz irányított, először neki kell diagnosztizálni, mi a gond. Oké, felvontattuk a hegyre úgy, hogy hétfőn csak legurulhassak a villanyászhoz.
Így is történt, először megnézte a motorteret, rögtön látta a nyest nyomokat, de sem elrágott kábelt, sem lecsúszott csatlakozót nem talált. Egy laza test-csavart meghúzott, de nem ez volt a gond. Utána megnézte a riasztó kábelezését (rögtön tudta, hogy melyik műszerfal elemet kell lecsavarozni, ez fura), megállapította, hogy a riasztó meg se szakítja a gyújtást, a márkaszerviz által újkorában beszerelt riasztóknál ez állítólag általános. Megnézte a biztosítékokat, minden rendben. Kiszedett egy gyertyát, ott is van gyújtás, oké. Megmérte a befecskendezőknél az áramfelvételt, ott is rendben. Leszedett egy benzincsövet, kicsit indítóztam és nem volt nyomás, gyanús! Kibontottuk a benzinpumpát a hátsó ülés alól, meghallgatta indítózás közben, semmi hangot nem adott ki. Kimérte a csatlakozóján, kap áramot. Tehát elromlott a benzinpumpa. Tetszett, ahogy végigment az összes, a motor működéséhez szükséges elektromos alegységen és végül eljutott a bűnösig.
Egy gyári AC pumpa 109e Forint, a legolcsóbb, még megbízhatónak mondott utángyártottak 35-40e között vannak, úgyhogy ez a 2000, amit a villanyász elkért a 40 perc méregetésért, szerintem nagyon megérte.
Tegnap elvontattuk a szerelőhöz, estére kész lett. Kőbányán volt hozzá jó áron alkatrész, volt egy kis szívás a rögzítésével (műanyag tankhoz egy nagy műanyag gyűrű, mint anya rögzíti a pumpa házát), de a lényeg, ez volt a gond, most indul a kocsi. A kiszerelt alkatrész, melynek a legnagyobb része egy kb. 3 cm átmérőjű, 10 cm magas henger (ebben van egy villanymotor, ami nálunk 290e km-en keresztül folyamatosan működött), nos, eszembe juttatta a bohózatot: "Mi kerül ezen a fotelen 7200 Forintba?"
Ha vidéken vagy külföldön történik ugyanez, akkor kicsit drágább móka a trélerezéssel, a bosszúságról (mi legyen a családdal és csomagokkal) már nem is beszélve. Így csak egy érdekes kaland...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése