2011. június 18., szombat

Rigida Zac 2000

Amikor széthasadt pár hónapja a hátsó felnim, ilyet vettem helyette, egy arany színű deore aggyal, fekete küllőkkel. Az első felnim elkezdte zabálni a belsőket, 2 naponta defekt, jöhet a tiptop, csere, reggeli pumpálás stb. Volt, hogy két belső pont ugyanott lyukadt ki, a felni felőli oldalon, ami vagy sorjától vagy a félrecsúszott felniszalagtól (ami eltakarja a duplafalú felni küllőcsavar lyukait) lehet. Sorja nincs, a felniszalag picit oldalra csúszott és "beállt", de a lyuk peremét még eltakarta, nem tudtam miért eszi így a belsőket, de a defektekből már nagyon elegem volt. A hátsó felni sokkal kevesebbet kap akár a dinamikus terhelést, akár a fékezés okozta kopást nézzük, valószínűleg azért adta meg magát hamarabb, mert az első szett fékbetéteimet vasig koptattam. De a felnihalál után elkezdtem vizsgálgatni az elsőt is, hát bizony elég mélyek már rajta a barázdák (állítólag 0.8 mm falvastagság  a határérték), nem ugyanolyan érzés lezúzni vele a Szépvölgyin vagy az Istenhegyin, mint egy újjal. Vagy mint egy régivel, amiről nem tudjuk, mennyire használt :) Szóval elhatároztam, új felnim lesz. Sajnos aranyszínű első agy most nincs, de Rigida Zac 2000 felni és fekete küllők igen. A hátsó csere nekem nagy élmény volt, sokkal finomabb (két kalapácsos) racsni, szinte a fenekemen éreztem a precíziós gépészetet. Rákeresve persze ez a Rigida cucc nem nagy szám, többnyire lehúzzák, leginkább az árát dicsérik, de nekem nagyon bejön, más a kiindulási alap.
A bringám lassan olyan, mint nagyapám baltája. Az a csoda, hogy a hajtóműben (akármit is értünk alatta) még minden eredeti.
Tehát van két új fűzött felnim aggyal, új nyeregcső, pedálok. Erre tegnap a munkába menet eltört a vázam! A hátsó villa vízszintes szára adta meg magát a tengely előtti hegesztésnél. Már úton van a mester felé. Tavasz óta így többet költöttem rá, mintha akkor vettem volna egy jó állapotú használt bringát, vagy akár egy újat, ha még hozzácsapom egy-két felni árát. Na de akkor hol lenne a kötődés és a kitartás érzete? :)
Nem tudom mikor lesz kész, a tegnap délutáni pilisszántói sütögetésre így már csak az országútival tudtam menni, nem történt semmi meglepetés. Leszámítva egy hátsó defektet és a belső cserét 30 fokban az egyik koszos solymári buszmegálló mögötti dzsindzsában, mert ez nekem jár :) Izgi lesz a jövő hét, ha ezzel kell munkába járni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése