2011. augusztus 19., péntek

787

2008-ban volt alkalmam megnézni a Boeing gyárat és múzeumot Seattle-ben (illetve onnan egy köpésre, Everett-ben). A fényképezőgépeket és telefonokat le kellett adni (mint a Lenin mauzóleumnál :)), de így is óriási élmény volt megnézni a hatalmas szerelőcsarnokot és a gépek építését. A gyár már akkor ezerrel nyomta a Dreamliner propagandáját, az utolsó blokkban is épp egy 787-esen dolgoztak. Akkor talán 1-2 éven belül ígérték az első szállításokat, de úgy tűnik, még mindig kevesebbet csúszik, mint az Airbus-nál az A380 annak idején.
Ami nekem a 787-ben tetszik, hogy nem arra mentek, hogy minél több utast szállítsanak, hanem a gépet könnyítették, belül különleges ülésekkel hagynak több helyet az utasoknak (hasonlót volt alkalmam kipróbálni egy hónapja hazafelé egy új Boeing-en Párizsból), nagyobb ablakokkal csökkentik a bezártság érzetet.
Persze a konkurencia nem áll meg, az új Airbus-ok is fejlődnek, ahogy az első leszállított 787-esekről szóló cikkekben is olvashatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése