Megint egy hárombetűs. Az angol rövidítés szerint DPF (Diesel Particulate Filter), a FAP a francia: Filtre a Particule, azaz részecskeszűrő, ne kormoljon a dízelmotor. A miénket 120 ezrenként kell karbantartani és valamilyen folyadékkal feltölteni. Itt megint előjön az adott környezetvédelmi technológia teljes ökológiai lábnyoma, azaz milyen anyag is ez a folyadék, illetve mi kerül a levegőbe, amikor a FAP tisztítja (kiégeti) magát? Ráadásul egy újabb szűrő valószínűleg visszafojtja a motort, ami adott teljesítmény eléréséhez fogyasztás növekedéssel jár. Csak drágább olaj mehet bele, a FAP tisztítás és feltöltés díjáról nem is beszélve. Viszont nem kormol és nem is annyira büdös, mint a hagyományos dízel. De az mennyire környezetszennyező, hogy a FAP egyik szenzorának cseréjéhez kétszer kellett átvágnom a városon? A marketingesek nagy fegyvere, mert enélkül már nem lehet eladni dízelt? És a még kisebb részecske, amit nem szűr meg, mennyire veszélyes?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése