2011. augusztus 13., szombat

Jancsek Antal

Örököltünk vagy 10 éve egy Jancsek Antal (1907-1985) képet, mégpedig a Hölgy piros kalapban címűt. Tudtuk, hogy a festőt "jegyzik", a 90-es években egy hirdetésben még ezt a képet is keresték. Nekünk nem nagyon tetszett, a családból senki nem rakta volna ki a falra, elhatároztuk, hogy eladjuk. Hogyan ad ma el egy laikus egy festményt?
Elsőként a neten keresgéltem, van online értékbecslés is, a festő és - amennyiben ismert - a kép ismeretében becsülnek egy eladási ár intervallumot. Pár jellemző képet (teljes kép szemből, kép háta, aláírás, kép jellemző részlete) feltöltve személyesen is megkerestek, de akkor még tovább akartam tájékozódni, nem éltem a lehetőséggel. Aztán vannak a galériák, egyet felhívtam, küldtem nekik képeket, felbecsülték, de a vétel nem érdekelte őket. Végül felraktam a vaterára, ezúttal nem fix áras értékesítéssel, hanem aukcióra. Az első 3 hét érdeklődés nélkül futott, a második turnusban levittem picit az árat és az aukció lejárta előtti percekben leütötték.
Már az email címből látszott, hogy valószínűleg hozzáértő ütötte le. Egy napos délelőtt találkoztunk vele, a nyitott csomagtartónál mesélt a festőről és a képről is. Korábban már nekem is gyanús volt, hogy erre a képre más méreteket adtak meg, kiderült, hogy Jancsek megfestette több verzióban is, pl. a bal oldalt hátul álló nőalak nélkül. Népszerű kompozíció, miért ne birtokolhatnák többen is, gondolhatta a mester :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése