2011. augusztus 2., kedd

vadaskertek

Korábban furcsálltam, hogy Budán a villamostól egy köpésre vadaskertnek neveznek egy területet, gondoltam 50 éve biztos voltak vadak is benne. Aztán amikor Hűvösvölgybe költöztünk és az erkélyünk az erdőre nézett, sokszor láttunk éjszaka vaddisznókat lejönni az Ördögárok patakhoz. Azóta többször láttam ott az erdőben (mondom, pár száz méternyire a forgalmas Hűvösvölgyi úttól) vaddisznókat, nyulakat, nagy élmény volt, amikor egyszer éjszaka sétáltam a behavazott erdőben és felriasztottam egy több mint 10 fős vaddisznó csoportot, akik hangos horkanással a fehér hóban jól kivehetően tőlem 30-50 méterre egyszerre ugrottak fel és szaladtak a hegy irányába. Állítólag őzek is vannak, de azok valószínűleg sokkal óvatosabbak. Most végre láttam egyet, ha nem is Hűvösvölgyben. Bringáztam hazafelé a János-hegyen, elhagytam az Erzsébet kilátót és épp ereszkedtem Budakeszi felé az aszfaltozott autóúton, amikor egy fiatal őzbak ment át előttem az úton. Nem telt el 2 másodperc, amikor elértem a pontot, ahol keresztezte az utat, de hiába meresztettem a szemem a nem is túl sűrű erdőbe, nem láttam nyomát sem.
A vadaskert elnevezés valószínűleg csak rajtuk ragadt, ugyanis a kifejezésnek van pontos definíciója: "A vadaskert a vadászterületnek gímszarvas, dámszarvas, muflon, valamint vaddisznó tartása, tenyésztése, vadászata céljából, arra alkalmas vadászati rendeltetésű kerítéssel elzárt része."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése