2012. augusztus 18., szombat

Szeged

Eszternek sűrű nyara volt. A suli után egy rövid pécsi látogatással kezdett, utána jött Balatonfüred, aztán Oslo, utána Hajdúböszörményben keresztanyumnál egy hét úszással és sok-sok kirándulással, utána iskolai tábor Börcsön, voltunk bringatúrán a Balaton körül és hát itthon sem unatkozott, barátnők aludtak nálunk, a lányok aludtak barátnőknél, egész nap pezsgés, sok gyerek, trambulin, bringázás stb. Utolsó közös kirándulásunk idén nyáron Szegedre vezetett. Nagybátyámék gyerekei már jó pár éve ott laknak, dolgoznak, tavaly nagybátyámék is odaköltöztek. A szűk családból Rékán kívül még senki nem volt Szegeden, ő is csak gyerekkorában, adta magát egy városnézéssel összekötött rokonlátogatás édesapámmal. András nagybátyám remekül megszervezte a városi túrát: a Hősök kapujánál parkoltunk le, besétáltunk a Dóm térre, megnéztük az Akadémia székházának udvarán Einstein bringás szobrát és futtában (a "vezetőnk", Bálint is velünk volt) a Szent-Györgyi Albert kiállítást, majd a rakparton mentünk vissza a kocsiig. Ebéd a Kiskőrössy Halászcsárdában, nagy élmény volt, nem csak a Tisza parti panoráma, hanem az olyan fogások, mint a rántott haltej és haltatár miatt is. Ebéd utána vissza a belvárosba, séta a Széchenyi téren, lányok fotózkodása Klebelsberg szobránál, fagyi, Csillagbörtön, majd haza. A lányok már pihentek, nagybátyámmal és unokatesómmal mi még sétáltunk egyet, megnéztük a ferences templomot és kolostort az Alsóvárosban, a tájházat, amely az 1879-es árvíz utáni újjáépítés egyik típusterve alapján épült és persze pár házat még a környéken napsugárdíszes oromzattal.
Nagyon jó volt meglátogatni a rokonokat, Szeged pedig nagyon szép város rengeteg látnivalóval, képek ömlesztve: