2012. augusztus 31., péntek

USA 12. - Brooklyn - haza

A szállást 11-ig kellett elhagynunk, így ma reggelre egy rövid sétát terveztünk a Brooklyn híd közelében, itt régi raktárépületeket, Brooklyn egyik legrégebbi házát, a Tamás bátya kunyhója szerzője férjének házát, illetve az abból kialakított templomot, a II. világháborús emlékművet és természetesen magát a hidat néztük meg mindkét oldaláról.

Kijelentkezés után (mint kiderült, véletlenül plusz egy napot foglaltam, no refund, so ist das eben…) vonattal mentünk ki a reptérre, térképről olyan egyszerűnek tűnt. Nos, másfél óra alatt értünk ki, bár csak kétszer kellett átszállni, annyi várakozási idő volt az átszállásoknál. Ráadásul a JFK repülőtér terminálok között közlekedő automata vonata, az Airtrain a reptérről kívülről érkezőknek $5-ba kerül fejenként, így Brooklyn-ba 3 főtől bérlet nélkül már jobban megéri a taxi.
Repülni a reptéri hercehurcák miatt utálok, közvetlen európai járatoknál on-line chekin-nel ez a macera már minimális, de itt erről szó sem volt, előző este a neten csak Frankfurtig tudtam elintézni a helyfoglalásunkat, úgyhogy nem úsztuk meg a sorban állást. Azért volt kellemes meglepetés is, egy Airbus A380-assal jöttünk haza, még sosem repültem ilyenen, ráadásul a gépen tudtunk úgy csereberélni, hogy öcsém mellett ültem, így viszonylag jó utunk volt. A kilátás is rendben volt, London felett repültünk el, a La Manche csatorna mindkét partja egyszerre volt látható. Egy ideig azért nem szeretnék repteret látni…