2012. augusztus 26., vasárnap

USA 8. - Los Angeles

Öcsém nagy mozirajongó, gondoltam a Universal Studio megáltogatása tetszik neki, igaz, az elég vidámpark jellegű, ami Dénest hidegen hagyja. Reggel megkérdezte, hogy a Warner Brothers stúdió nem itt van? Megnéztük a neten, látogatható, így első utunk Burbank-be vezetett. 2 órás túrára lehet befizetni, körbevisznek a külső forgatási helyszíneken, megnéztük, hol forgatták a Vészhelyzet, Gilmore Girls, Jóbarátok, Született feleségek és még jópár, általam nem ismert sorozat egyes jeleneteit. Hétvége lévén a stúdióban állt a munka, így kényelmesen lehetett közlekedni és be tudtunk menni két belső forgatási helyszínre is, az egyik az Ellen Show, a másik a Bing Bang Theory (Agymenők néven fut Magyarországon). Utóbbit ismerem és szeretem is, nekem nagy élmény volt, hogyan veszik fel a jeleneteket, hogy helyezkednek el Penny és Sheldon lakásai, a kávézó és a lépcsőház. Megnéztük a filmekben használt jellegzetes autókat, kiszuperált díszleteket és kellékeket is, a Jóbarátok kávézójának díszletét pl. megőrizték és eredeti állapotában lehet megnézni, csak a fánk nem friss már a pulton. A stúdióban és a múzeumban sajnos nem lehetett fotózni, pedig öcsémnek ez tetszett a legjobban. Számomra a legérdekesebb az Agymenők stúdióján kívül a múzeumban Bruce Lee kézzel írott levele volt Ted Ashley-nak (a Warner akkori elnöke), amikben az Enter the Dragon film címét védi, illetve tisztázni akarja az üzleti kapcsolatát a Warner-rel, hogy "pardon the expression", írja az eddigi udvarias szóhasználat után, megcsinálják a "fuckingest action motion picture that’s ever been made."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A Warner után a Griffith Csillagvizsgálóhoz mentünk, innen belátni Los Angeles nagy részét és persze a Hollywood feliratot is.
 
 
Utána a Kodak Színház következett a Hollywood Boulevard-on, óriási tömeg, ilyen csúcsforgalomban még sosem voltam itt, alig tudtam parkolni ($2.5/15 perc).
 
 
Ahogy Chili Palmer a Get Shorty-ban, mi is vettünk Hollywoodban egy térképet, ami megmutatja hol laknak a sztárok és mi is odataláltunk Martin Weir házához, ahogy Chili is az ugyanilyen térképe alapján :) Persze már sem Martin, sem Danny DeVito nem lakik ott, az udvaron egymás mellett parkoló Ferrari és Porsche viszont azt feltételezi, hogy autószerető emberé a villa.
 
Visszamentünk a szállásra átöltözni, gyorsan bekaptunk egy hot-dogot és elindultunk a tengerpartra. A Santa Monica, Venice, Manhattan és Huntington Beach van elérhető közelségben (azaz 1 órán belül, Los Angeles elég nagy területen fekszik), mivel arrafelé egy menő cukrászdát (Top 10 in L.A. listán találtuk) is meg akartunk nézni (öcsémmel vagyunk, ugye), a Santa Monica Beach-re esett a választásunk. A cukrászdát végül nem találtuk, parkolás után ($1/óra) a parton öcsémék innivaló után néztek, én elmentem egy 8 km-es körre futni, utána csobbantam és érzékeny búcsút vettem a futócipőmtől. Ez volt az első cipőm, ami belső támasztással rendben tartja a talpam (Nike Structure Triax), ez volt az első Nike+ chip-es cipőm, amivel kezdetben a távjaimat mértem (egy ideje már a telefonommal teszem ezt), ebben futottam az első félmaratont és maratont is. Már tavaly beszereztem az utódját, az új Structure Triax-ot, ami talán van olyan jó, de közel sem olyan szép, mint ez a narancs. Tavasszal 3 focimeccs alatt kivégeztem, most már úgy jöttem ide benne, hogy Dezsőnek mennie kell! Vettem itt egy klassz Lunarlon-t, szintén fogja a talpam/sarkam és csak $70 volt.
 
 
 
 
 
 
Szuper napunk volt, holnap hajnalban leadjuk a kocsit és Chicago-n keresztül visszarepülünk New York-ba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése