2012. augusztus 21., kedd

USA 3. - Grand Canyon, Monument Valley

Nem mondom, hogy az éjféli fekvés után nem tudtam volna még aludni hajnalban 4:30-kor, amikor ébresztett a telefonom. De később kiderült, megérte korán kelni. Hajnalra a szálloda elcsendesedett, alig nyomkodta már pár álmos arc a játékgépeket, az idő is lehűlt a nappali 39 fokról 34-re.

Már 11 előtt megérkeztünk Grand Canyon Village-be, ez a nevadai idő szerint értendő, Arizonában egy órával később járunk, sebaj, visszafelé visszakapjuk. 10 éve csak a falutól keletre eső útvonalakon jártunk, most a másik irányba indultunk rendszeresen járó buszokkal. Szuper útvonalak, remek kilátóhelyek és még az időjárás is kegyes volt hozzánk, csak akkor szakadt le az ég kemény jégesővel, amikor már továbbindultunk.

A Monument Valley felé közeledve egy kis (2 x 9 mérföldes) kitérővel megnéztük a Navajok több mint 1000 éves puebloit, igaz, csak a völgy szemközti széléről, de a lakóhelyük választásának szempontjait igazán csak így lehetett megérteni.

Utolsó állomásunk az Arizona-Utah határán lévő Monument Valley volt, ahol autóval lehet körbejárni a számos régi westernfilm hátterét adó vörös sziklákat. 2 éve voltam már itt, nem úgy emlékeztem, hogy ilyen rosszak lettek volna az ösvények, most jól jött, hogy emelt hasmagasságú, összkerékhajtásos kocsit béreltünk (múltkor egy elsőkerekessel voltunk, akkor nem volt semmi gond). Viszonylag korán, helyi idő szerint 10-re értünk mai szállásunkra, Blanding-be, végre lesz időnk aludni, mert holnap elég negyed 7-kor kelni, az első állomásunk csak 8-tól látogatható innen bő egy órányi autóútra.