Lezárult a tavaszi BAM kampány, a csapatunk (öten vagyunk a "Rákospalota Patriots" tagjai) az országos egyetemi rangsorban 5-ik lett, már nem emlékszem pontosan, kb. 1600 km-t tekertünk munkába 1 hónap alatt, ehhez én kb. 440 km-el járultam hozzá. Vicces, de a nyertes csapat egy személyes, kiszámoltam, a srácnak napi ~140 km-t kellett tekernie a hétvégékkel együtt. Messze lakik. Összehasonlításképp, én 27-35km-t tekerek egy nap, attól függ, hogy milyen kitérővel teszem meg az utat és persze nem minden nap. Például ha esik vagy gyerekem születik, nem tekerek :)
A kampány végeztével már csak az összes teljesítményem látom, eszerint az utóbbi pár évben (mióta fut a BAM):
-104 nap alatt 2 964 km-t tekertem munkába,
-87 488 kalóriát égettem,
-62 228 Ft. benzint és ezáltal 552 kg CO2 kibocsátást spóroltam meg.
552 kg? Szerintem elég optimista átlagfogyasztással számol. 2008 ősze óta a spritmonitor.de-n vezetem a fogyasztásokat, a mi kocsink azóta:
-30 799 km-t futott, 4 042 liter benzint fogyasztott és 9 417 kg CO2-t bocsátott ki,
-ez 13.12 l/100 km-es átlagfogyasztásnak és 306 g/km CO2 kibocsátásnak felel meg,
-3 977 Ft-ba került 100 km, így összesen 1 224 982 Ft-ot fizettem a kútnál.
-a minimum fogyasztásom 7.7 l/100 km volt (autópálya), a maximum 17.28.
Ezek alapján, ha le akarom dolgozni a nagy fogyasztású autóm eddigi környezetterhelését mondjuk a CO2 kibocsátás alapján akkor még 50 565 km-t kell tekernem. És persze eladni a kocsit :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése