2011. május 23., hétfő

kígyó

A gond csőstül jön. De nem baj, mert a hullámvölgyek után mindig jönnek a hegyek, ezt Karesz barátomtól tanultam 2001-ben, azóta így állok hozzá a nehezebb időszakokhoz. Pénteken reggel eltekertünk a suliba, oviba, mentem volna tovább a munkába, amikor eltört a nyeregrögzítő csavarom. Na, állva hazatekertem (aki tudja milyen meredek utcákon kell hazamennem, most sajnálhat :)), gyorsan átraktam az ülést nyeregcsövestül az országúti bringámról és irány a város! A Moszkva térnél (vagy már ismét Kalef?) húztam a csavaron, mert éreztem, hogy mozog a nyereg, akkor vettem észre, hogy a nyeregtáskámat csak lazán rögzítettem az üléshez és az egyik rögzítési pontja kiszakadt. Sebaj, bedobtam a hátizsákomba és tekertem tovább. Volt 3 megbeszélésem, ebből kettő csak további gondokat szült, közben felhívott apám, hogy belementek hátulról, persze pont aznap anyukám fél éves kocsijával volt. Na mindegy, a megbeszélések folytatódtak, végül 11 helyett 12 után végeztem, felhívtam a labort, mehetek Emma leleteiért. Az orvosunk 1-ig rendelt, addig kellett továbbítanom az eredményeket Rékának, felpattantam az országúti kényelmetlen nyergébe és 12:50-kor oda is értem (Budai Gyerekkórház), nem volt előttem senki, telefonálhattam is Rékának a csupa jó hírt. Történjen ma valami jó is, most nem 11-es vonalán tekerek haza, hanem megkeresem az ösvényt az Árpád-kilátóhoz a Csatárkán keresztül. Olyan meredek utcán kellett menni, hogy nem is utcának, hanem lépcsőnek (Verecke-lépcső) hívják, kiállva tekertem, felváltva csöpögött az arcomról a víz az első kerék bal és jobb oldalára. Amikor felértem és ellaposodott az utca, látom, hogy a hegyre vezető utakra ki van rakva a tábla, magánterület, belépni tilos! Szerencsére elcsíptem egy postást, ő megmutatta melyik utcán lehet felmenni az erdőig. Végre elértem az ösvényt, még mindig meredeken kellett tekerni, csak a bringa előtti 1-2 métert láttam, annyira lebukott már a fejem és ekkor láttam meg az ösvényt teljesen elzáró kígyót. Kellett vagy fél másodperc, míg azonosítottam, hogy nem fadarab és éppen le tudtam fékezni előtte. Volt vagy egy méter, a törzse átmérője 3-5 cm lehetett. Tudom, persze, biztos sikló, de egy nagy sikló nagyobb, mint egy kis kígyó, igazságtalanság csak emiatt nem kígyóként tekinteni rá. Míg kitéptem a fülemből a fejhallgatót és elővakartam a telefont a hátizsákom oldalhálójából, már komótosan a susnyásba oldalgott, de azért meg tudom mutatni a szörnyeteget. A gazda szeme hizlalja a jószágot és a pecások is nagyra tárják a kezüket, nekem csak ez a kígyó jutott :)

2 megjegyzés:

  1. Atya Isten!
    Egy hős család!
    Emma után apa is!

    Szerintem ez egy anakonda, Paci. Nekem legalábbis az lett volna....

    Remélem apudnak nem lett baja a balesetben, kár lenne érte, olyan jó ember....

    VálaszTörlés
  2. Ugyeee?? Szerintem is minimum egy káeurópai pitont láttam!
    Apámnak kutya baja, ez csak egy koccanás volt, majd jövő héten kiderül mi tört össze a lökhárító alatt. Nagyobb gond, hogy anyumnak nem lesz autója 1-2 hétig...

    VálaszTörlés